HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) blizzard (10) Blizzard (3) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

Diablo 3 epic win?

2012.06.05. 22:38 DeadMan

Hadd szögezzem le az elején: azért nem olyan örülten epikus az a győzelem (a cím inkább válasz Imhotep uraság hasonló, eléggé negatív hangulatú szösszenetére. A különbség kettőnk között csupán annyi, hogy én tudom is, miről beszélek:P) Szóval a Diablo III jött, látott, és - nagyrészt a Blizzard rutinnak és az érdemi konkurencia hiányának köszönhetően - győzött.

A játék sikerességét az eladási adatok is alátámasztják.Meg egyébként is hónapok óta már a csapból is ez folyik, ugye.

Na de mégis mennyire lett jó játék? Felér a legendás elődökhöz? A tovább mögött kifejtem a véleményemet!

A Diablo III jelenleg magyarországon az üzletekben gyakorlatilag nem kapható. A digitális verzió ára pedig majdnem eléri a 17 ezer forintot. Nehéz megmondani, hogy a játék megéri-e ezt a magas vételárat, hiszen ez ember és kereset kérdése. De egy dolog biztos: a játék kurva drága!

Na de lássuk, hogy mit kapunk a pénzünkért:

Röviden összefoglalva, 4 fejezetnyi gyakást, pár remek videót, egy jó történetet, a 2. résznél életképesebb coop módot, és az évek során kissé fakult, de még mindig jelenlévő Blizzard minőséget.

Na de bontsuk ki egy kicsit jobban a dolgokat! Kezdve a fekete levessel:

A játék kis túlzással 12 éve készül. A készítők saját bevallásuk szerint már ennyi ideje nekiestek az ötletelésnek. Mindez a Blizzardnál nem nagy szó, viszont azt kell mondanom, ez a 12 éves fejlesztés bár süt a játék minden egyes porcikájáról, még is több tartalmat kellene, hogy jelentsen, ennyi idő után.

Ne kerülgessük a forró kását, a játék rövid! Nem annyira, mint manapság, a laza délután alatt kitolható CoD-ok világában a játékok zöme, de egy Diablótól az ember 16-18 óra játékidőnél többet vár. És sajnos a rövidségre rájátszik a játék túlzott könnyűsége is. És most senki ne vágjon nekem vissza azzal, hogy ott az Inferno szint, az nehéz is, meg hónapokat el is lehet tökölni vele. Ez így volt a Diablo 2-ben is (igaz ott csak Hell fokozatig tartott a móka), ennek ellenére a single player része valamivel hosszabb, és sokkal nehezebb volt, mint a 3. rész esetében.

Búsul a barbár, mert mindjárt itt a játék vége...

A játékot péntek este kezdtem el játszani, és vasárnap délután már ki is fektettem a terror lordját; tettem ezt úgy, hogy minden szaros zeg-zugba benéztem, és a játékidőt félnapnyi internetprobléma, majd routercsere, továbbá szombat este egy szolídabb bográcsparti is megszakította.

A nőiesített Diablóval egyébként furcsa mód nem volt gondom, és egészen szórakoztató volt a végső harc, mégha mindennemű kihívást nélkülözött is normal fokozaton.

Továbbá személy szerint nagy laggokkal szerencsére nem találkoztam, de továbbra is a faszom ki van az online DRM rendszerével.

Azóta egyébként már nightmare-en tolom, és az ellenfelek szépen megemberesedtek, de a normal fokozat akkor is túl könnyűre sikeredett. Számszerint 4x haltam meg. Körülbelül ugyanennyiszer haraptam fűbe Dio2-ben az Act 1 végi Andariel mérgezéseitől is. De ami a legbosszantóbb, hogy ezek közül a halálok közül egyik sem fejezetvégi főboss ellen sikerült. Diablo konkrétan félig se tudta levenni a barbárom health-ét. A Blizzard tudatosan építette fel úgy a kihívásokat, hogy a főbossokig eljutni nehezebb legyen, mint maguk a főellenségek. Mindezt persze az online játék érdekében. A single player meg ezzel szépen háttérbe szorult. Na ennek nagyon nem örülünk, Vincent!

Tehát összefoglalva, a játék legnagyobb hibája a rövidsége, és a normal difficultyn a nehézség belövésének szándékos elbaszarintása. Sokáig gondolkodtam azon, hogy a sztorit melyik oldalra hozzam ki. A kérdés nem olyan egyszerű, mint elsőre azt gondolná az ember. Egyrészt, a sztori önmagában jó, és izgalmas, de teljesen kiszámítható. Az első Act elején szinte tudod, hogy mi lesz a vége.

Megpróbáltam ezt a problémát más oldalról megközelíteni, és rájöttem, hogy a sztorival nem az a gond, hogy önmagában kiszámítható, hanem az, hogy az internetet elöntött tengernyi információból már jó előre össze lehetett rakni. Azok a fanok, akik 12 évvel ezelőtt egy kolostorba vonultak, távol a külvilág spoilerező zajától, minden bizonnyal tátott szájjal lesik majd a sztori csavarjait (na jó ne túlozzunk :D). Ez még mindig a Blizzard PR osztályának a baklövése, de tulajdonképpen megbocsájtható. Így, a remekbe szabott átvezető cinematicok hatására a sztorit végül pluszba hozom ki. 

Éberebb olvasóink talán észrevették, hogy közben ravaszul átcsúsztunk a pozitívumok oldalára.

Azért, mielőtt még végleg átcsapnánk istenítésbe, a cinematic videók kapcsán megemlíteném, hogy bár egytől egyik fergetegesen sikerültek, a sok rövid, rajzolt átvezetés igazából nem sokat ért. Persze ez csak az én véleményem, de ezek helyett a sok, félperces, semmitmondó monológok helyett ha kaptunk volna még 1 cinematicot, én annak jobban örültem volna. Nincs velük baj igazából. Ahogy unokabátyám mondaná: nem rosszak, de a jótól is messze vannak.

Valahogy az opening cinematic rajzolt képsorai sokkal ütősebbek voltak

Na de akkor masírozzunk át már tényleg a pozitívumokhoz!

Itt rögtön ki is emelném, az általam már a béta során is éltetett grafikát. Első végigjátszásom alkalmával szándékosan nem használtam a dark modot, kiváncsi voltam, mit tud a játék ezekkel a néhol kissé túl élénk, túl világos színárnyalatokkal. Nos, el kell ismernem, a játék így is jól teljesített, a legtöbb helyszínen a hangulat kellőképpen átjött. Azért persze továbbra is javaslom a dark mod mértékletes használatát, de csak ésszel gyerekek, mert azért ez a buherós mod se tökéletes, és ugyanúgy rendelkezik az általa megjelenített képi világ hátrányokkal is.

Szóval ennek ellenére, vagy éppen ezek után, de a grafikát, főként a barátságos gépigény fejében, gyakorlatilag tökéletesre értékelném. Pontosan azt kaptam, amit vártam!

Karakterekből csak a barbárt próbáltam ki egyelőre, de nem kellett csalódnom benne. Látszik, hogy a Blizzardos srácok milyen szeretettel alakították ki a kasztot. (Már csak emiatt is instant kedvencemmé vált.)

Csakúgy, mint a játékélményt. A Diablo 3 bizonyos területeken egyszerűsödött, mondhatni casualosodott (automatikusan eloszló statok, az új talent-rendszer), más pontokon pedig érdekes újításokat, és egyéb bonyolításokat hoztak be. Például lehet, hogy mostantól a Jewelcrafterrel ki tudjuk vetetni a gem-et a cuccunkból, úgy, hogy a gemet, és a tárgyat is visszakapjuk, viszont a több kisebb gem nagyobbá tételét is ő végzi, méghozzá fényesen csillogó aranypénzért. 

Maga a játékmechanika hűen idézi az elődöket, de van benne annyi új érdekesség, hogy ne únjuk el magunkat. A fejezetek közül az Act 1 egy jól sikerült bemelegítő, aminek a végén azért már szépen belecsapunk a lecsóba. Ezután kissé visszaesésnek, már-már csalódásnak éreztem a sivatagos 2. fejezetet, ahol sajnos sem a történet, sem a dizájn nem tudott annyira magával ragadni. De elmondható, hogy a fejezet végén, amikor a téteket már megtették, és mindenki mutatja a lapját, elég szépen beindul a buli. És ez a lendület visz minket tovább személyes kedvencemig, a 3. fejezetig. Amikor is visszatérünk a barbárok fagyos környezetébe, hogy megrendszabályozzuk az Arreat kráteréből előözönlő démoni hordákat. Itt már nincs megállás, és az utunk egyenesen a Mennyekbe vezet, ahol szintén elszabadult a gonosz, nem is akárhogy. A Menny megvalósítása már sokkal jobban tetszett, mint az Act 2-ben Caldeum városa. És az utolsó Act tényleg egy véget nem érő hullámvasút. Nagy negatívuma azonban, hogy rövid, de mint az állat. Olyan 3 óra alatt keresztülpörögtem vele a barbárommal. Viszont nagyon jó volt Tyrael barátunkkal vállt vállnak vetve együtt harcolni. És nem ez az egyetlen eset, amikor Tyrael vagy éppen Leah velünk tart egy kicsit bulizni. Ezek a részek hála istennek nagyon jól sikerültek.

 

Továbbá azt is el kell ismernem, hogy a followereket is megpróbálták minden lehetséges módon szimpatikussá tenni a játékos számára. Arról már igazán nem tehetnek, hogy én természetemnél fogva magányos harcos vagyok :)

Lássuk csak, mi van még hátra: a ZENE! Amilyen lassan, kissé döcögősen indul be, az utolsó 2 fejezetben olyannyira zseniálisat alkottak, ami felveszi a versenyt a Lord of Destruction legjobb dallamaival. Igaz, ezt a versenyt azért elbukja, de önmagában tekintve elmondható, hogy zene fronton ismét nagyot alkottak a Blizzardos zeneszerzők.

Az átvezető videók alatt, valamint a fő karakterek esetében a szinkron is zseniális, néhány kevésbé fontos karakter, és érthetetlen módon pár kaszt esetében azonban inkább csak hajszállal az átlag felettinek mondanám a szereplők hangjait. De összességében, már csak Tyrael és Cain hangja miatt is simán pluszban vagyunk ezen a téren is. Na meg ugye Imperius barátunk és kellemes orgánummal rendelkezett.

Mi maradt még hátra? Talán a végső véleménnyilvánítás!

Egye fene, dobok egy pontozást is, vannak, akiknek ez a mániájuk, hát most tessék:

8/10

A Diablo 3 egy nagyon jó játék lett, de a legenda ujjáteremtése még várat magára. Kis szerencsével csak az első kiegészítő lemezig. Mert ne feledjük, tulajdonképpen a Diablo 2 esetében is valahogy így történt ez. Sajnos vannak bosszantó dolgok, mint az online single player, és a magas ár, mégis azt kell mondanom, hogy habár a Blizzard már túl van a saját csúcsán - ami az általa gyártott játékok minőségét illeti -, mégsem kell szégyenkezniük legújabb csemetéjük miatt. Aki ugyan egy kicsit még fiatal és bohó, de egy LoD-hoz hasonló színvonalú kiegészítő lemezzel még fényes jövő állhat előtte.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr184567716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[Imhotep] 2012.06.06. 20:53:22

"A különbség kettőnk között csupán annyi, hogy én tudom is, miről beszélek:P" khmm khmm.. Ez által valami olyasmit akartál sugallni hogy én nem tudom miről hadoválok? Nos ez már csak abból a tényből kifolyólag is téves megállapítás mert sztem kettőnk közül TORONYMAGASAN én rendelkezem több Diablos háttérrel. Csak említés szintjén olyan 6-7 év folyamatos Diablo 2, meg előtte 3 év Diablo 1 tologatása áll mögöttem. Azért mert botrányos módon még csak tavaly pörgetted ki 1 szem Paladinnal a másdik részt. Ettől, ha megbocsájtasz, de nem érzem hogy "Diablós" lennél :P Nem tudom egyáltalán pl az első részel előtte mennyit játszottál, de sztem inkább ne is forszírozzuk. Na mindegy, ezt csak a tisztánlátás végett gondoltam azért megemlítem. Az meg hogy csak egy guest passal játszottam, ez megint csak nem minősít kevésbé le. Mert mondjuk ki nyíltan, ez kb egy demonak felelt meg. És mire való egy demo, ha nem arra hogy az embereket meggyőzze? Sajnos nem nagyon sikerült. Bár kétségtelen hogy nagyon a második részhez hasonlítom. Gondolom a rengeteg vele töltött játékidő miatt. Nyilván nálad viszont pont ahhoz volt köze hogy nem nagyon játszottál a korábbi részekkel. (Ha nagyon reális képet akartál volna adni a Diablos múltadról ezt esetleg beleírhattad volna a postba) Így nem is nagyon lehettek fenntartásaid. Nem volt sok viszonyítási alapod.

De hogy tovább szítsam a tüzet :) Az a 2 és fél órás guset passal való játszás legtöbb esetben több, mint amennyi időt te szánsz egy játékra, mielőtt kukázod. Szal ahogy Vipera fogalmazott "nevetséges kijelentés" volt az a mondatod amit a kommentem elején idéztem tőled. De legalább is hangyányit képmutató:P

Nah ezek után kiváncsi leszek mi a véleményed az új Max Payneről. Ezek után nem csodálkoznék ha azt mondanád hogy tetszik :S Viszont el nem tudom képzelni hogy az előző részek ismeretében, ez bármilyen lelkiismeretes embernek tetszik. Na hát ha az új részre azt mondod hogy fasza meg minden, akkor megint előjön az hogy nulla háttérrel rendelkezel. Na majd próbáld ki, kiváncsi vok mit mondasz arra a fosra. A postom meg majd várat magára, pár 12 órázás után nem sok hangulatom van. Majd talán hétvégén. Hehe, de lehet Alan Wake post lesz :) Azt tolam ki 2 hete hétvégén.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.06. 21:03:29

@[Imhotep]: jöhet a max payne poszt, már kiváncsi vagyok. Am csupán arra utaltam, hogy te 2 óra játék után ítélkeztél a d3 felett, míg én végigtoltam. Emiatt talán egy fokkal jobban rálátok a 3. részre, egyébként a többi résszel kapcsolatban nem vitatnám beható ismeretedet.

Az viszont, hogy csak tavaly pörgettem volna ki a D2-t az azért ferdítés. Már évekkel ezelőtt kivittem, a kiegészítő lemez az, amit tavaly fejeztem be másfél év pihentetés után (nem mintha bármi bajom lett volna vele, csak volt más elfoglaltságom is:)). Egyébként meg azzal a lendülettel végigtoltam a gamét Nightmare fokozaton is, úgyhogy azért nem mondanám, hogy csak futó ismeretségem lenne a 2-vel.
Az 1 meg jelenleg is fent figyel a gépen, kiegészítőstül. Sajnos az élet már sokadszorra közbeszólt és nem tudtam megint csak kipörgetni (elvesztek a graf-getes mentéseim), de ahányszor én ezt már újra kezdtem az elejétől, abból egy végigjátszás már kijönne.

Mondjuk ennek ellenére az első 2 részre te nagyon rá voltál "kockulva" annakidején, szóval nem vitatom el a szakértelmedet, de pofátlanul kijelentem, hogy jelen állás szerint a 3. részt én ismerem jobban!

Max Payne 3-at meg te, és ez szerintem így is marad, én megőrzöm magamnak a 2. rész kellemes emlékeit, és inkább nem fájdítom a szívemet ezzel az új, Rockstar féle verzióval :)

[Imhotep] 2012.06.06. 21:45:17

@DeadMan: Nézd, szerintem lehet ítélkezni ennyi játékidőből is, egy hack & slash esetében. Hiszen ugyanaz megy egész végig. De felvázolom neked egy sorozatos hasonlattal. Ha például megnézed az első pár rész Spartacus-t, abból számodra nem derül ki hogy érdemesnek tartod a továbbnézésre vagy sem? Szerintem simán el lehet dönteni. Itt dettó ugyanez a szitu. Persze nem egy végítéletre kell gondolni. Inkább amolyan tapasztalatok a guest passal. Meg óva intés mindenkinek hogy a 15 ezer forint felesleges kicsengetése előtt azért tájékozódjon, mielőtt anyagi csődbe sodorja magát :)
Zenékkel kapcsolatosan meg , nem tudom, de pl amit linkeltél, végül is nem is lenne baj vele, bár hanyatt nem estem tőle, de nem tartom túl diablósnak. Inkább, ahogy te is fogalmaztál már korábban, kapott egy kis Starcraftos beütésű fennkölt stílust. Ami számomra annyira nem bejövős a diablóhoz. Javaslom újra a Diablo 2es zenesarok postomat, aztán hallgasd újra a zenéket, mert azok a DIABLO-sak :) Amúgy csak nekem tűnt fel hogy szegény Tyrael is új szinkront kapott? Legalább is az átvezető videókban más a hangja mint a második részben. Nem kukacoskodom de nekem az is jobban tetszett a 2. részben. A végére csak annyit hogy az tény hogy többet toltál dio 3al mint én. Viszont akkor is képmutató kijelentés volt hogy én nem tudom miről beszélek, csak te. Hát ez érdekes... de ezt feljebb már kifejtettem.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.07. 07:51:04

@[Imhotep]: Na jó hát szerintem túlzottan komolyan veszed a csipkelődésemet.
Az a zene meg, amit linkeltem az a legvégén szól, oda szerintem odaillik. Egyébként meg kaptunk jó pár igazi Diablós dallamocskát is. Majd csekkold újra azt a soundtracket, bár ahogy én néztem, azért nem teljes.

[Imhotep] 2012.06.07. 16:31:24

Hát lehet hogy nem 12 órázás után kellett volna olvasnom, aztán így csak kiadtam a faszomkivanarendszerrel mérgelődésemet :) Sajnos csak ennyire futotta erőfeszítésemből, kitomboltam magam, azt feküdtem :) De ettől függetlenül így visszaolvasva mit írtam, továbbra is tartom magam.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.07. 18:24:01

@[Imhotep]: Azt mondom, a 9/10 pontos játék az, ami nálam már legendásnak számít. Azt gondolnánk, az csak egy pont a D3 értékeléséből, de azért nagyon meg kell küzdeni akármelyik játéknak azért a plusz egy pontért, hogy a szememben legenda lehessen. A D3-nak ez nem sikerült, de egy pozitív kezdés, ami után a kieg lemezeknek meg lehet majd a potenciális esélyük, hogy legenda státuszba juttassák.
Én meg ezt vallom. Lehetett volna jobb is, de sokkal rosszabb méginkább :)

[Imhotep] 2012.06.07. 19:06:10

@DeadMan: Vagy...akár ide passzol is bátyám mondása: "Nem rossz, de a jótól messze van" :) Amúgy tovább tetőzhette nálam nemtetszésemet hogy jelenleg talán legkevésbé vagyok hack & slash-ra rákattanva. Még ha itt a stílus koronázatlan királyának folytatásáról volt is szó. Talán az évek óta haldokló műfaj semmitmondósága tehetett erről, nem tudom. Lehet egy 2007-2008 környékén még én is más véleménnyel lettem volna róla. Csak hát évek óta semmi nem jelent meg ebben a stílusban, aztán már lemondtam az egészről. Mert bármennyire is jó lett egy Titan Quest, de valahogy nem éreztem hogy betöltötte volna azt az űrt amit a második rész lerakása után éreztem. Ha leginkább hasonlítani kéne a helyzetet akkor a Duke Nukem Foreverhez tudnám, vagy a még meg sem jelent Half-Life 2 EP3 hoz. Nah abból a játékból sem tudom hogy valaha lesz bármi érdemi folytatás. De úgy érzem ha kiadják valamikor, már késő lesz..
süti beállítások módosítása