HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) Blizzard (3) blizzard (10) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

DeadMan retró part 6 - A Pentium korszak tündöklése és AMD

2012.03.13. 14:30 DeadMan

Na folytassuk akkor a Pentiummal töltött éveket.

 

Szóval, a bivaj masina akkor mindent vitt, a haverok a szomszéd faluból futkostak át, hogy nálunk csekkolják a legújabb játékokat max grafikán. Olyan zseniális játékok korszaka volt ez, mint a Max Payne, ami hűen bemutatta, mire is képes a vas. A történet, az utánozhatatlan film noire hangulat a Max Payne-t felejthetetlen alkotássá tette, bár bevallom egyéb játékok akkoriban megakadályoztak, hogy az első részt végigvigyem.

Aztán ezt a második résszel ellenpontoztam, ami nekem annyira tetszett, hogy egymás után kétszer is végigjátszottam. Hiába no, Max papa tudta, mi a dörgés!

 

Ezen a konfigon élték virágkorukat nálam a Star Wars játékok is. Talán az Super Star Wars volt előtte a legutolsó SW játék, amit bepróbáltam még a 486-oson (nem is, mert határozottan emlékszem, hogy a 166-oson toltam a Rogue Squadront), de most aztán elszabadult a pokol. Az egész talán a Jedi Outcast progival kezdődött.

Akkoriban a LucasArts-ra rájárt a rúd, régi dicsőségük elenyészni látszott. Az SW játékok zseniális, olykor stílusteremtő alkotásokból átminősültek középszerű gagyiba. Mindenki már temetni akarta az SW játékok korszakát, amikor kijött a Jedi Knight sorozat legújabb része. És Kyle Katarn jött, látott, és győzött.

A Quake 3 engine által szolgáltatott látvány alapból nem vágott senkit a falhoz, de tudott pár pofás effektet (a mai napig nem felejtem, hogy a kiadott demo végső harcában, ami egy birodalmi hangárban zajlott, mennyire jól nézett ki, ahogy az összecsapó fénykardok fénye tükröződött a csillogó padlózaton), plusz a látvány minden porcikájából sütött a hamisítatlan Old Trilogy hangulat!

Ez a játék, valamint a kiegészítő lemeze (Jedi Academy) ismét beindította az SW lázat a játékiparban.

Még sosem volt ennyire jó jedinek lenni, ami meg is látszott a következő népszámlálási adatokon... :)

A másik játék, ami tényleg meglepően kellemes csalódás volt, az a Starfighter, mely ugyan az előzmény trilógia idejében játszódott, mégis jól sikerült, legalábbis egy egyszerű arcade űrlövöldéhez képest.

Na és innen már egyenes út vezetett egy régebbi, méltatlanul kimaradt darabig: ez volt az X-wing Alliance.

Ugye, melyik kocka ne vágyna rá, hogy beülhessen egy X-wing, vagy éppen a Millenium Falcon pilótaülésébe, és onnan oszthassa ki a Birodalomnak, ami neki jár! Na hát én sem voltam ezzel másként, de az X-wing sorozat korai részei sajnos a Freespace-en nevelkedett szemeimet már nem nyűgözték le eléggé. Azért a sima X-wing még mindig képes volt arra, hogy középiskolás osztálytársammal "lekéssünk" egy angol versenyt:) Hiába no, valakinek meg kellett állítania a gaz Birodalmat. Ez érthetően fontosabb volt, mint valami hülye angol verseny! Na ettől az esettől kezdve elkezdtem szívni a fogam, hogy nekem az X-wing Alliance az kell! A mai napig nem tudom, hogy sikerült a játék 2/3-adánál leragadnom, de be kell vallanom, minden pozitívuma ellenére azon a ponton a játék kissé unalmassá vált!

Viszont még így is elmondható, hogy ebbe az űrszimulátorba öltem bele a legjobb időt. Szoros második helyen a Starlancer állt, ami stílusán belül szintén egy zseniális darabnak számított.

Sajnos a stílus azóta kis túlzással kihalt, a Joystick-em pedig azóta is valahol Imhotepnél porosodik :( Na de evezzünk vidámabb vizekre:

Ezidőtájt kezdődött el igazán a LAN korszak, mivel bátyám beújított magának egy új, még ütősebb masinát, a P3 meg le lett passzolva nekem. Persze emiatt be kellett szállnom az új vas árába, de ezen a ponton olyan minimális összegekről beszélhettünk csak, hogy több, mint megérte a dolog, mégha ekkor a P3 már el is kezdett öregedni. Ugyanakkor a "LAN-ok" leginkább annyiból álltak, hogy a mi két gépünk lett összekötve, és haverokkal felváltva tologattuk ketten. Bár néha már megesett az is, hogy valaki hozott még egy plusz gépet, és akkor már 3 fős party ment. Természetesen a színteret uralta a Quake 3 és az Unreal Tournament. De közben belopóztak olyan nevek is, mint a Counter Strike.

Ez volt az a játék, ami miatt egy időben eljárogattam egy környékbeli játékklubba. Aztán amikor egy profi Csé-s úgy lealázott minket egyedül, hogy köpni-nyelni nem tudtunk, akkor azért alábbhagyott a lelkesedés. Viszont egymás között LAN-ban azért jól szórakoztunk a játékkal, a botok pedig jók voltak agyaggalamblövészetre, és gyakorlásra.

Merthogy lehetett a játékhoz botokat is beszerezni. Imhotep volt az, aki letöltötte a megfelelő fájlokat, majd első dolga volt természetesen a botok neveit átirogatni, így hamarosan olyan csávók futkostak a pályán, mint Zsákos Frodó, Stilgar, Szürke Gandalf, vagy éppen Fremen Pisti. Istenem, régi szép idők! :D

Ekkoriban persze már tűkön ülve vártuk a legújabb Blizzard zsenialitás, a WarCraft 3 eljövetelét.

Bevallom, a grafika elsőre nem győzött meg, de aztán később jól rámnőtt. A sztori és a játékmenet pedig a legjobbak közé emelték a játékot, még akkor is, ha a WC3 nevétől számítom a Blizzard "elcasualosodásának" kezdetét.

Persze mondanom sem kell, hogy a kiegészítő lemez csak fokozta az élményt, ugyanúgy, ahogy a Diablo 2 esetében is. Jajj, de jó is volt, amikor a kiegészítőkben még valós tartalmat kaptunk a pénzünkért (vagy épp a letöltésre fordított időnkért, sávszélünkért - insert trollface here:)), és nem mindenféle 2 új pályát meg 3 új fegyvert tartalmazó DLC-kkel próbálták lehúzni a népet. Hogy őszinte legyek, nekem a mai napig hiányzik egy második Dió 2 kiegészítés, simán felzabáltam volna. (természetesen ugyanígy vagyok a WarCraft 4. részével is, de az talán még megtörténhet egyszer, ha majd a WoW korszaknak végleg leáldozott).

Végezetül a korszakból kiemelnék még egy játékot, Pozzi nagy kedvencét, a Mafia nevű, sokak által GTA klónként emlegetett gyöngyszemet.

A GTA engem sosem hatott meg, a Mafia viszont a filmszerűségével, és a gengszterfilm hangulattal kilóra megvett engem, Pozzi-t meg ugye főleg.

Ha jól tudom, neki a mai napig fennt van a gépén. Azt mondja, hogy a felesége nem tud úgy elaludni, ha közben valamilyen játék hangját hallja a gép felől búgni. Na a Mafia zenéje az egyetlen kivétel...gondolhatjátok, mennyit hallgathatta akkor:)

 

Valljuk be, kismillió játékról írhatnék még, de ez a cikksorozat sosem kívánt teljes körképet nyújtani. Márcsak azért sem, mert ha egyszer eljutok napjainkig, akkor úgy is az lesz a következő dolgom, hogy szemezgetek majd a régi klasszikusok közül: lehet, hogy éppen egy olyan játékot veszek majd elő, amit már valamelyik korábbi cikkben említettem, lehet, hogy valami olyasmit, amit még nem... majd kialakul. Mindenesetre szeretném megnyugtatni a retró rovat körülbelül legalább 2 fős hardcore rajongói táborát, hogy miután elérek napjainkig, a rovat a tervek szerint utána is folytatódni fog, ilyen-olyan visszatekintésekkel, és különkiadásokkal. Ide hallom az örömáradatot, és a mindent elsöprő tapsvihart...köszönöm gyerekek!

Na de közben fejezzük be lassan ezt a mai részt is:

Szóval, a Pentium 3-as "csodamasina", szép volt, jó volt, de lassan ennek a kora is leáldozott. A következő gépet már saját zsebből kellett finanszíroznom, de kapóra jött, hogy Imhotep is éppen fejleszteni akart, így hát megvettem tőle az alaplapját, és hozzá az 1,6GHz-es AMD prociját. Vettem még hozzá némi RAM-ot, meg azt hiszem talán egy GeForce 6200-as videókártyát, és megint minden hajlandó volt elfutni a gépemen. (mindezt kevesebb, mint 40 rugóból oldottam meg, csak azok kedvéért, akik szerint a PC fejlesztése lehetetlenül pénzfaló feladat...ha okosan csinálod, akkor nem az). Úgy emlékszem, a következő 2 és fél évben ez még gépnek számított, és legközelebb akkor fejlesztettem ismételten, amikor a Mass Effect első része már minimumban is túlzottan szaggatott. Viszont ekkor az ár/teljesítmény arány miatt már ismételten egy AMD procira esett a választásom, így számomra (legalábbis egyelőre) a Pentium korszak lezárult.

A következő részben már majd az AMD szívvel rendelkező masinához köthető időszakról lesz szó..., addig is kívánok mindenkinek további jó nosztalgiázást!

 

2 komment

Címkék: retró amd elmélkedő pentium

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr594314228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[Imhotep] 2012.03.14. 00:01:01

Fremen Pistiről nekem az a jelenet jutott eszembe mikor Quake 3-at toltunk lanon. Aztán a játékhoz használt modok között volt az a Dungeon Keeperös szarvas démon modell is. /Gyengébbek kedvéért: noob.hu/2012/03/14/reaper_0.jpg / Valami Capture the flaget toltunk Nightmare botok ellen, ellenfélnek meg ezt a modellt is beraktuk. Ketten védtük a bázist DeadManel, közben megpillantottam ezt a botot, ahogy épp lerohanni készült bennünket. Elüvöltöttem magam hogy "vigyázz, itt jön ez a szarvas embör!!" Mondanom se kell hogy a bot atomjainkra robbantott minket, mert mi éppen a földön fetrengtünk a röhögéstől.

A másik ilyen emlékezetes pillanat, mikor CS -vel szórakoztunk. Aztán Deadman bátyját is bedobtuk a levesbe. Azt tudni kell hogy, míg Unreal Tournamentben egész jó játékos volt, viszont Counter Strikeban mint aztán kiderült, enyhén kihívásokkal küzködik. A szituáció végül is csak annyiból állt hogy már vagy fél órája settenkedtem mögötte, késsel a kezemben. Asszem a Militia nevű mapon játszottunk éppen. Van egy ház a pályán, az oldalán meg van valami vaslétra, felment a tetőre, én meg utána. De az a csörömpölés mikor csörtettem utána, csak úgy kopogott a létra, de csak nem vette észre, hihetetlen volt. Aztán a tetőn már le is szartam hogy lopakodva menjek utána, felesleges volt mert nem hallotta meg. Még azt sem mikor már majdnem a fejére ugrottam rá :) A jelenethez teljesen passzolt volna az a jellegzetes zene a Cápa filmből. Aztán végül is megtörtént a lebukás, de csak annak volt köszönhető hogy a másik helységből már mindenki szakadt a röhögéstől, azt hallhatta meg. Igaz így is, ahogy lekéseltem mikor szembe fordult, lerepült a tetőről :) A dolog érdekessége hogy pár perccel később ugyanezt Deadman is megcsinálta vele, beszarás volt. Hehe, hát igen, UT-hez volt szokva, CS-ben meg azért nem árt a hátad mögé is figyelni néha.

Harmadik emlékezetes pillanat AVP 2 höz köthető. Egyik cimboránkon mulattunk sokat. /Nevezzük csak Sitinek/ DeadMan meg én, mint tősgyökeres predator, haverunk meg marine-ként volt jelen. Azt hozzátenném hogy mi saját szabályrendszer szerint játszottunk, így a 2 predator vs 2 marine felállást nem kell alábecsülni. Nehezebb volt Predatorral mint Marineal. Na de térjünk vissza az eseményhez. Siti cimboránk épp egy ládának vetette a hátát, mi meg passzentosan leugrottunk mellé DeadMannal, jobbra-balra elhelyezkedtünk. A háttérből meg halljuk hogy megy a nyavajgás, káromkodás hogy hát már megint valami bugba botlott stb.. Persze mi ekkorra már szanaszét röhögtük az agyunkat. Odaszóltunk neki hogy Siti nyugi, ez nem bug, és ezzel kikapcsoltuk a láthatatlanságot :) Úgy megugrott szegényke hogy jó volt nézni. Szabályosan kilőtt közülünk. A pálya túlsó végéíg menekült. Aztán kb a meccs felétől már a cloak-ot se nagyon használtuk, mert gyak full szembe sétáltunk vele, de akkor se nagyon vett észre minket :)
Hasonlót egy Roland nevű haverral is eljátszottunk. Csak ott egy létránál esett meg az a rém eset, hogy a delikvens éppen mászik fel a létrán. DeadMan fenntről mászott lefelé, én meg utána. Na ott is volt ám " ..mijafaszér nem tudok feljebb mászni, de héé most meg már lefelé se tudok menni.. Hiába no, bugos egy játék ez az AVP 2, de csak ha DeadMan meg én is játszunk éppen :D

Negyedik emlékezetes pillanat, mikor... na jó befejeztem mert szinte végtelen a lista. Pár hétíg lehetne gépelni. Elég sok játékból vannak nosztalgiás pillanatok. UT bár inkább Quake 3al toltunk sokat lanon, Counter Strike, AVP 2. Aztán a későbbiekben a CS-t váltotta a Cod 2. Jézusom, de jó is volt a Sniperkedés. Aztán utána amivel még sokat toltunk a Cod 4. Bár itt már a sniper a háttérbe szorult, talán a pályatervezés miatt, nem tudom, de keveset mesterlövészkedtünk. De nem volt probléma, mert tökélyre fejlesztettem a késelés művészetét, Deadman meg a gránátozásban jeleskedett. Nah ezek voltak azok amik mindíg előkerültek lanozás alkalmával. Aztán persze voltak különböző töltelékek is. Mint például a Dawn of war, Tiberium wars, Conquest frontier wars, Battle for middle-earth 1-2, stb... Emléxem még talán a Warcraft 3 is előkerült, de valamiért azzal nem sokat játszottunk. Starcraftot meg nem sikerült életre keltenünk lanban. Sőt nekem valami Gears of war coop is rémlik valahonnan, hogy azt is kipróbáltuk még annó. Nameg ugye a Flat Out 2 roncsderbizés is tesztelés alanya lett párszor.
Hogy egy Beatrice számból idézzek : "azok a boldog szép napok.." sallalla. Kéne egy lant összeröffenteni, de az az igazság hogy a mainak mondható, normálisabb játékok közül, akárhogy is gondolkodom nem jut eszembe egy cím sem amiben lenne lan támogatás. Egy Quake 3hoz már nem sok motivációm van. Szép volt jó volt, de úgy érzem már kijátszottuk belőle amit ki lehetett.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.03.14. 14:14:17

@[Imhotep]: Hát egy másik Johnny fedőnevű ismerősünk esetére a hálóvetős becserkészéssel emlékszel még? Vagy arra, amikor CS-ben csak késsel mentünk. Esetleg a CoD2-ben a Pavlov pályán való sniperelgetésekre.

Hajaj, igazad van, napestig lehetne sorolni a dolgokat, de úgy érzem, érik majd egy LAN-os retró cikk is. Viszont arra gondoltam, hogy akkor mindannyian írhatnánk egy ilyen LAN-nosztalgia cikket, mer Csigusznak, vagy Bixinek is biztos megvannak a maga LAN élményei, Ad31n nevű LAN-huszárt meg már meg sem említem... aki macsetével várja a LAN vendégeit...

Szóval én most itt, félhivatalosan feldobom az ötletet egy retró LAN-sorozatról, ami kedves olvasók annyit jelent, hogy vagy lesz ilyen a közeljövőben, vagy nem :)
süti beállítások módosítása