Nem indult túl simán a Diablo III rajtja. Laggoló szerverek, hosszúra nyúló karbantartások, és account feltörések rondították el ezt a kezdeti időszakot. Időközben megvolt az első, a játékhoz kötött haláleset is, amit igazából tökre nem kellene a Diablo III-hoz kötni, de hát a bulvár már csak így működik. Persze, ez várható volt, mint ahogyan az is, hogy mindezen nyűgök és problémák nem nagyon lesznek hatással a fanok lelkesedésére.
Az Infernót ugye már kiakasztották, sőt, a Hell fokozat már hardcore módban is megadta magát (Más kérdés, hogy az Infernót hivatásos profik akasztották ki, egyébként meg a nyavajgó vérpistikék miatt nerfelés várható). Szóval lagg ide, account feltörés oda, a lelkesedés megvan!
A fentiek alapján már egyértelmű, hogy a fanok teljes mellbedobással vetették bele magukat a jóba (kivéve jelen cikk írója, aki egyelőre guest passal egyengeti egy 9-es szintű barbár útját, és készül elrendezni a Skeleton King hátsóját, a béta után most végre élesben is:)).
Mindez pedig az eladásokban is tisztán látható: mert hát, meglepő, vagy sem, a Diablo III eladásai Blizzard munkákhoz híven rekordokat döntögetnek. Nem kicsit, NAGYON!
Csak az első nap 3 és fél millió példányt adtak el a játékból, és ebben még nincs benne a további 1,2 millió WoW annual pass-os "vásárló". Ezzel pedig megdöntötték a PC eladások korábbi rekordját, amit eddig - milyen meglepő - szintén egy Blizzard cím tartott (ha jól tévedek, akkor a WoW: Cataclysm volt az, olyan 3-3,3 misi körüli értékkel). A hét végére ez a szám aztán közel megduplázódott, és 6,3 millió eladást jelentettek. Nos, a játék minőségéről folyó vitákat félretéve egy valamit már biztosan kijelenthetünk: a Diablo III papírforma szerint kibaszottul sikeres lett!
Mennyit mondtál? 6,3 millió? Na ne hazudj, annyi eladás nem létezik! Mondd, hogy 630 ezer, azt elhiszem. De millió! Annyi ember nincs is!
Na már csak egy kérdés maradt hátra: örüljünk-e ennek, vagy ne?
Örülünk, Vincent?
Egyrészt, az én eddigi véleményem alapján, ha csak magát a játékot nézzük, a siker megérdemelt. Másrészt ez a kirobbanó siker egyben újabb igazolás is az Activisionnak (direkt nem Blizzardot írok), hogy a mocskos üzletpolitikájuk megtérül. Ennek köszönhetően jönnek majd továbbra is a túlárazott játékok, és az ocsmányabbnál ocsmányabb DRM megoldások (ne legyünk naívak, a játék offline módjának hiánya is csak egy újabb, bár jóval hatásosabb próbálkozás). A legbosszantóbb ebben az, hogy tudni lehetett, hogy warez ide vagy oda, jól fog fogyni a játék. De persze az is biztosra vehető volt, hogy mi birka rajongók megvesszük a játékot, bármennyiért is adják. Persze, az az igazság, amíg a Blizzard minőség marad,boldogan csengetjük ki a horribilis összegeket. Viszont, talán én vagyok az egyetlen, de személy szerint mind a nagyon jól sikerült StarCraft 2-ben, mind pedig az eddigi tapasztalataim alapján bejövős Diablo III-ban felfedezni véltem itt-ott a hanyatlás első jeleit.
De mondjátok el Ti, mi a véleményetek:
Megérte az árát a Diablo III?
Hanyatlik a Blizzard?
Egy egészséges embert megölhet egy játék?
A kutyák néznek felfelé?
Diskurzus indul! ;)