HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) blizzard (10) Blizzard (3) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

Diablo 3 Epic Fail?

2012.05.20. 19:31 [Imhotep]

A minap volt szerencsém kipróbálni a Diablo 3-at, egyik cimborám által adott Guest passnak köszönhetően. Nos ezzel kapcsolatosan fejteném ki mélységes csalódottságomat, a játékot illetően.

Az első döbbenet már a megjelenés előtt történt, az official trailer-el kapcsolatosan. Nevezetesen az hogy ti láttátok? Mert én nem :S Ilyen se nagyon volt még, hogy egy ilyen volumenű produkció megjelenése előtt ne jelenjen meg róla egy hivatalos trialer. Az ilyen 1 perces tv spotoktól tekintsünk el, meg attól a manga stílusú, macskajancsi szereplős Wrath című hányástól. Persze előtte azért jelent meg kb minden évben valami kis videócska, amik nem is voltak rosszak, de véleményem szerint ezek még mindig nem helyettesíthettek egy rendes official trailert. Szóval érthetetlen hogy miért nem jutott erre idő, hiszen ha megnézitek korábbi munkásságukat láthatjátok hogy mindegyiknek volt. Aztán a játékot elindítva, láttam 3 videót, amiből 2 ilyen rajzolt fércmunka. Bár végül is igényes, de azért én vártam valami normális kis cgi videót. De hasonlítsátok csak össze pl a második rész kezdő videóját, meg a harmadik részét, szerintem ég és föld. Nade hagyjuk a trailereket meg videókat, nézzük meg magát a játékot is.

Nos, karakter generálásnál én egy Monkot indítottam, de ez postunkat tekintve teljesen érdemtelen. Egy darabig még nem tűntek fel a számomra irritáló dolgok, csak a játékmenet során döbbentem rá ezekre.

Kezdjük mindjárt a minimap-al. Alapjáraton fenn van a jobb felső sarokban. Tab gomb segítségével lehet ezt teljes képernyős módba váltani. Ez még így rendben is volna. Na de, én kis naiv, azt hittem hogy ez olyan lesz mint a második részben, hogy közben azért lehet mozogni is a karakterrel a pályán, de nem. Ilyenkor gyakorlatilag az egérrel csak ide oda tologathatod a térképet, hurrá :S

Aztán ami még feltűnt az a zene, vagyis annak hiánya. Nem arról van szó, hogy full nincs a játék alatt zene, de semmi emlékezeteset nem hallottam amíg tartott a starter. Deadman azzal védekezett hogy hát ez csak kis szelete a játéknak, nos ez igaz is. Viszont ha ugyanilyen kis szeletet nézünk a második rész elejéből, azért simán fel tudok idézni jó pár emlékezetes muzsikát. Például Rogue Camp, Tristram, vagy például mikor kimész Rogue Campből, a Blood Moor nevű területre, stb stb.. Ezekhez képest amit itt a Diablo 3-ban hallottam, nagyon nem egy színvonal. De tényleg leginkább az a bajom vele hogy olyan semmilyen zenék szóltak. Egy kis cicergés itt, egy morajlás ott, néha felcsendült valami, de ez édeskevés. Nekem azért nagyon hiányoznak Matt Uelmen zenéi.

Aztán ejtsünk pár keresetlen szót erről a fantörpikus átdolgozott skill rendszerről is. Speciel nekem ez sem jött be, hogy már meg van gyakorlatilag minden skilled. Aztán bizonyos szintek után ezeket unlockolja. A fene tudja mi volt a baj azzal a korábbi rendszerrel, hogy szintlépés után én magam döntöm el szabadon, hogy mire szeretnék pakolni. Úgy néz ki hogy ennyire hülyének nézik a játékosokat hogy még ezt sem merik rábízni az emberre. Most gyak olyan lett hogy egy idő után minden skilled meg lesz, aztán csak annyi a teendő ha egy másikat akarsz használni hogy fogod aztán ingyen és bérmentve átállítod :P Ehh, egyébként az egész játékról elmondható ez a mai játékokra jellemző el casualosodás. Nem tudom de legalább lehetett volna valami, ha más nem pénzösszeg fejében vagy hasonló.

Akkor az ilyen healing rendszer sem lett a szívem csücske. Ezek kis piros orbok, vagy nem tudom minek nevezzem, gömböcskék amik így random hullanak az ellenfelek után. A kiemelt szó a random-on van. Szal volt hogy vagy 10 is hevert egy 10 méteres körzetben, de néha meg mikor kellett volna akkor aztán még véletlen se esett egyikből se. Vannak persze ilyen potik is, mint régen. Viszont most már ezeknek ilyen cooldown-juk van , szóval várhatsz egy fél percet mire egy újat meg tudsz inni. Azért kiváncsi lettem volna mi történik egy Diablo 2-ős szintű komolyabb összecsapásnál. Mikor gyorsan egymás utánban megittam sokszor 5-6 Rejuvenation potit is. Gondolom itt valahogy ki van találva hogy ne csökkenjen olyan hirtelen drasztikusan a hp-d. Mert ez a rendszer egy Diablo 2-ben életképtelen lett volna az tuti.

A végére hagytam a legszánalmasabb dolgot. Mert a korábbi felsorolások igazából csak személyes sérelmeim. Viszont szerintem azzal mindenki egyetért ami ezzel a mindenképpen internyethez kötéssel kapcsolatos. Konkrétan gondolok a millió számra rúgó hibakódokra, ami miatt nem enged belogolni a battlenetes accountoddal. Értjük mi hogy a virágbolti verziók létezését akarják ezzel minimalizálni. De könyörgöm, ha már az állandó internetkapcsolathoz, meg a kibebaszott Battlenetes szervereikhez kötötték a játékot akkor hadd tudjam már használni azt nonstop 24 órában bármikor. Ma is pl már órák óta nyista szeró :S A szinte állandó lagról már ne is beszéljünk. Mikor megcsapom az ellenfelet, aztán csak áll ott, egy 10 másodperc múlva azért összecsuklik végre, mikor már méterekre vagyok tőle :) Vagy csak szimplán megyek a pályán, aztán egyszer csak visszaránt egy 10 méterre a lag. Zseniális mondhatom. Mindezt simán Single playerben. Mert ugye már az is ezen a szutyok rendszeren keresztül megy :S Nem csak az online play. Nem tudom mi lehet a hiba oka, vagy nem számoltak a 200 ezer teázó rohamára, vagy csak szimplán leszarják. De minket ez miért kellene hogy érdekeljen? Nem 10 fillér a játék, hanem bezony átlagban nézem 15ezer jó magyar forintocska. Bazzeg, ebből már egy jobbfajta bográcsos bulit lehet tartani :) Na mindegy, a lényeg hogy mi elég sokat fizetünk a szánalmas szolgáltatásért. Vagyis én még nem, de tuti idegbajt kaptam volna ha most ezért kiadtam volna 15 ropit. Minimum ezt csináltam volna a lemezzel:

A félreértések elkerülés érdekében én nem akarok senkit sem lebeszélni a játékról. De a megvásárlás előtt szerintem mindenképp szerezzetek be egy Guest Pass-t, vagy várjatok pár hetet, mikor is már ingyenesen kipróbálható a starter edition. Vakon nem szabad megbízni már a top AAA címekben sem. Deadman kifejtette hogy szerinte ez a 2 és fél óra nem elég hogy el lehessen dönteni hogy tetszik e vagy sem. Jelentem DE, emberek el lehet, hiszen ez is a célja a Starter editionnak. Ezek után mi olyan változás történik a játékban ami megváltoztatná a játékmenetet? Hiszen ugyanaz megy végig, csapkodsz, xp, szintlépés, cuccokat találsz stb.. Mindegyik karaktert ki tudod próbálni egy körülbelül 2 és fél órás játék idejéig. Ez alapján szerintem simán el lehet dönteni hogy akkor te most ezt meg akarod majd venni, vagy sem. A történetet meg végignézem youtube-on, vagy elolvasom a kiadott írott anyagokat. Mondjuk ez is mekkora epic fail, hogy a megjelenés után 1 hónappal jön a demó verzió. Nem tudom de az én időmben még ez pont fordítva volt. De miért is panaszkodom, legalább ennél a játéknál van kipróbálható verzió, manapság valahogy ezt is szokás elfelejteni. Ilyenkor marad a torrentkölcsönző :)

Szerk: a teljes kép érdekében ITT elérhető a korábbi, bétateszt alapján történt ismertetőnk, ami jóval pozitívabb hangvételű. Aki nagyon magára vette volna Imhotep uraság könyörtelen kritikáját, az látogasson oda megnyugodni :) (DeadMan)

  

42 komment

Címkék: facepalm diablo 3 epic fail

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr484527962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bixi84 2012.05.21. 08:51:56

Bárhogy nézem szánalmas munka lett ez a Diablo 3. Inkább hitegették volna még a népet egy évig minthogy kiadjanak egy ennyire összecsapott munkát.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.21. 10:24:51

Én még nem tudok nyilatkozni, viszont ugyanaz alapján, mint amihez Imhotepnek volt szerencséje, számomra még mindig várós a program. Pedig sok dologgal, ami a cikkben van egyetértek, de az összkép nálam a bétázás után mégis pozitív volt. Aztán majd meglátjuk, hogy csalódni fogok-e, de azért még mindig tuti vétel részemről.

Imhotep úrnak üzenem a cikkhez: mondtad, hogy még visszafogtad magad. De felesleges, szerintem nyugodtan add ki, ami a szervezetedben van. Más kérdés, hogy szerintem pont tökéletes volt ez a poszt így, bár mi leszarjuk a káromkodást(:D), de azért szerintem ez úgy a normális hangnem, amit egy poszt azért többnyire üssön meg:D
Azért ha akarsz, a Mass Effect 3-mal lehetsz egy kicsit még kegyetlenebb is :P
És akkor ezúton ismételten előterjesztem az Imhotep olt rovat elindításának ötletét! Más kérdés, hogy szerintem eléggé érces volt ez a poszt így is, bár mi leszarjuk a káromkodást, de azért szerintem ez úgy a normális hangnem, amit egy poszt azért többnyire üssön meg:D

[Imhotep] 2012.05.21. 20:01:33

Hehe, most olvasom mit írt Deadman :) Nah majsztró, elsőre is megértettük ám :) Amúgy meg csak annyit fűznék hozzá hogy: ..nagyon bugeza, bugeza, bugeza, bugeza, bugeza, záram.. :D www.youtube.com/watch?v=vdCqLKzniL4

Treff7 2012.05.22. 16:39:09

jó lett nagyon a diablo3. sokkal rosszabbra számítottam. ha négyen vagytok tankal, dd-vel és hell szinten eléggé kijön mit is akartak. szuper lett.

[Imhotep] 2012.05.22. 17:03:01

@Treff7: Ezzel össze is foglaltad az undorítóság netovábbját. Mér kell ebből World of warcraftot csinálni? Tank, dps meg mifaszom, pff :P Hát ha ezt akartak, akkor marhára mellényúltak :S

Treff7 2012.05.22. 17:19:56

@[Imhotep]: társasági élményre mentek rá. mostanában ez a divat, és nekem is ez a móka jön be jobban. nagyon erős az ellen. 5-10 perceket kell zúzni egy nagyobb monsternél és be kell vetni mindent hogy győzz. figyelni kell és taktikázni, és ez így jön ki a legjobban. talán. amúgy biztosan lehetett volna jobban is, és mint nagy d2 fan első blikkre én is azt mondtam magamba, hogy egy d2 kell feltúrbózva, de most hogy játszottam vele elég sokat, azt mondom jobb lett ez így. amúgy a csonti király act1 egyharmada. 4 act van...

bruTe 2012.05.22. 17:39:19

Hali!

Én is nagy d2 fan vagyok, még mostanában is elő-elő veszem. Sokszor éreztem úgy, hogy nem is érdekel a d3, mert a d2-nél nem tudnak jobbat csinálni, és ez szerintem igaz is lenne, ha a 2000-es évek elejét taposnánk.
Ennek ellenére megvettem, kipróbáltam, és egyenlőre nagyon elégedett vagyok, bár sokáig még nem jutottam el. Viszont ahogy játszogattam, arra kellett jutnom, hogy oké, hogy nekem hiányzik néhány dolog a régiből (pl.: az agysebészi képességeket feszegető tárgy-tulajdonság rendszer, övvel való baszakodás, hátizsák mérete stb.), viszont ma már, 2012-ben egy csomó ilyen f.aszsággal nem lehet előrukkolni, mert a fő fizető közönség nem magamfajta 30 körüli gyökerekből áll, hanem pont 10-15 évvel fiatalabbakból, akik ha megunják, 20 perc múlva már megint tolják a CoD-ot, vagy valami hasonlót.
És ami még fontos, hogy szerintem annak ellenére, hogy lebutították kicsit, kevésbé kell számolgatni, agyalni (érted, d2, mint "agyalós" játék, höhö), mégis azt érzem, hogy szeretnék haladni, és hogy van a játékban annyi potenciál, hogy akár évekre elég legyen, és talán még 5-10 év múlva is jó kis FUN maradjon diablózni.

Mondjuk az igazi szopásokban még nem volt részem, nem fagyott, nem dobott le a szerver, gondolom, annak is eljön majd az ideje.

Különben meg örülök, hogy valaki legalább ír róla, viszont azt sajnálom, hogy ilyen szintű csalódásban volt részed.

Peace

bruTe 2012.05.22. 17:40:32

Ja, és rohadtul remélem, hogy igazam van, mivel azért ismerjük el, aranyáron mérték.

:)

Radi8tor 2012.05.22. 23:18:52

Egy valami FAIL, az pedig ez az "írás".

Had 2012.05.23. 01:41:49

Szeretném tisztázni, hogy a skill rendszer elsőre egyszerűsítésnek tűnik és casual játékosoknak ad könnyítést, ez csak normál nehézségi szintre érvényes. Bár nightmaren is lehet még használni, de hell módban ha nem elective választod a pontosan végiggondolt skilleket, semmi esélyed. Amúgy pedig megmondom, hogy mi volt a baj a d2 skill rendszerrel: használtál valaha alacsony szintű skilleket? Soha, azután hogy ugyanabban az ágban elérhető lett olyan, ami mindig jobb lesz mint az előző, pedig funkcionalitásában ugyanazt tudja. D3ban olyan skill beállítást használsz, ami csak tetszik és bizony nem csak egy féle sikeres van, vagy nem csak 2-3 bejáratott build/class.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.23. 06:46:48

@Radi8tor: Furcsa, én is ellentétes véleményen vagyok Imhotep urasággal, mégis tetszett a poszt.
Szerintem nem árt mindig megnézni az érem másik oldalát, és van még jópár sikeres, szeretett játék, ami azért megérett egy kis kritikára. Remélhetőleg Imhotep úr ezekről is fog oltást szállítani a közeljövőben, a maga szerényen bicskanyitogató stílusában.

Amiket én várok: Mass Effect 3, és Modern Warfare 3. Alig várom, h porba legyenek tiporva, és írom ezt úgy, hogy az MW3-hoz fűződik a tavalyi év legkellemesebb játékos élménye!

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.23. 06:48:18

@Had: Kicsit én is félek a skill rendszertől, de igazából úgy vagyok vele, hogy se a béta, se a starter edition nem elég arra, hogy rálássunk, milyen is lesz, így Imhotep kritikáját nem osztom. Aztán majd ha végigtoltam a játékot, megmodnom, mi volt a véleményem :)

mizrolist 2012.05.23. 10:33:12

Ha utánaszámolsz, minden kaszttal van több, mint 40 millió buildre lehetőséged (a passzívokat bele sem számolva, mert azok még inkább megdobják a lehetőségeket) - ezek jó része nyilván nem életképes magas szinten, de még így is sokkal több választási lehetőséged lesz, mint a D2-ben volt.
Trailer/intro volt, ha nem botlottál bele, az user error, mivel december eleje óta látható volt. youtu.be/Y9mUe5vHYzs?hd=1

Végül az utolsó tévedés: a Diablo III nem single játék, ne is várd, hogy úgy működjön. Ez egy online co-op game, amelynek van szólózásra tuningolt beállítása is. Akadozik a szerver a release után? Mutass egy olyan online játékot, amelynél nem volt ilyen.

2012.05.23. 11:15:25

A Diablo III kiváló iparosmunka lett. Én sem örülök neki, hogy teljesen online útra vitték a dolgot, de tőlünk nyugatra a 99,99%-os megbízhatósággal teljesítő netkapcsolat alapvető emberi jog. Örülök az új skillrendszernek, bár a régivel sem volt bajom, de a mostani jobban variálható, élvezetesebb. Ha hibáztál, nem kell újrakezdeni az egész karaktert, hanem átpakolod a skilleket. A tulajdonságpontokat meg úgy osztja el, ahogy az okosok is ajnálották diablo 2-ben. Nem tudom miért lenne jó neked egy 10-es strength, 10-es vitality, 10-es dexterity, 200-as intelligence-es monkot összehozni, mikor életképtelen lenne. A játék úgy osztja el a pontokat, ahogy elvárható lenne egy játékostól is. A skeleton king után visszatér a dio 2 hangulata, a zenékre pedig nincs panaszom.

[Imhotep] 2012.05.23. 19:09:44

@mizrolist: Ezt a sort szerintem átugortad: " Persze előtte azért jelent meg kb minden évben valami kis videócska, amik nem is voltak rosszak, de véleményem szerint ezek még mindig nem helyettesíthettek egy rendes official trailert."
Azt gondoltad hogy nem tudok ezekről a trailerekről? Black soulstone, stb..De ezek mikoriak? Jobb helyeken úgy szokták nevezni hogy megjelenés elötti official trailer. Nah ez elmaradt a Diablo 3nál. Ami azért volt furcsa mert a többi játékuk előtt, pl World of Warcraft, meg kieglemezei, vagy éppen a Starcraft 2 előtt voltak jó kis űtős trailerek. Ezt valahogy elfelejtették most. Én azt a pár megjelenés előtti tv reklámot, meg azt a csimpokomon stílusú Wrath-ot nem nevezném annak. Vagy már ennyire lecsökkent a színvonal :S

Azzal megint csak vitába szállnék hogy nem Single játék, mivel a játékban adott a Single kampány, szóval te leledzel tévhitben. De tudod mit, nem is háborognék, ha a játék ténylegesen csak és kizáróan online lenne, mint mondjuk a Wow. Viszont akkor mégiscsak hadd háborogjak már azon hogy esetleg meló után akarnék 1-2 órát punnyadni vele, de sajnos még a singlet se tudom elindítani, mer éppen a 25 milliomodik hibaüzenettel nem akar csatlakozni ez a szar :P Ha meg nagy nehezen be lehet logolni akkor meg elég sűrűn lagol, úgy meg aztán nem valami buli játszani. De mondom az a szánalom hogy mindezt single palyerben. Amúgy meg sztem egy wow nem küzdött ilyen problémákkal startkor, meg a nagyobb mmo-k sem.

Az az igazság hogy sztem én már kinőttem ebből hogy egy játék legyen a társasági élet középpontja. Gondolok itt a mostani tímszpík buznyák generációra. Egy lanpartyra viszont mindig kapható vagyok. Ha már Diablo 3nál tartunk, olvastam olyan beszámolót is egy szobában ketten egymás mellet tolják, vagyis tolnák de 1000-es ping-el picit nehéz :) Nah hát szóval ilyesmikre gondolok ami szerintem elég méltatlan egy Blizzardhoz, nem tudom hogy engedhetik meg maguknak ezt. Talán egy hónap múlva körül nézek milyen a játék jelen állása, főleg szerver oldali szempontból, aztán lehet beruházunk rá. Bár reálisabb hogy csapunk inkább egy görbe, bográcsolós estét abból a 15 ezerből, az legalább garantáltan lag mentes :)

mizrolist 2012.05.23. 19:29:33

@[Imhotep]: amit linkeltem, az nem valamilyen videócska, hanem a játékban is látható intro videó; és a Blizzard mindig ezt adja ki trailerként, más nincs (lásd Cataclysm és a "Pain. Agony." Deathwing-videó, Wrath of the Lich King és a Terenas narrálta Sindragosa-felélesztés, SC2 és Tychus Findlay felpáncélozása stb.).

Fenntartom, hogy a játék alapvetően egy online co-op játék. Ha single lenne, akkor elindíthatnád külön... de nem véletlen, hogy nincs offline verzió: abban benne kéne lennie az AI-nak, a lootot soztó rendszernek és a respawn szabályozásának is, amikkel vidáman hegeszthető lenne megfelelő tört szerver - és a Blizzardnak ez nyilván nem hiányzik.
A WoW az indulásakor hetekig lagosabb és bugosabb volt, mint a D3 most (tudom, mert 2 hónappal a megjelenés után kezdve is még ez volt a helyzet), és ez nagyon sok MMO-ra is igaz (gyakorlatilag az összesre, amit kipróbáltam release-kor a Rifttől a Warhammer Online-ig). Pont mai adat, hogy 24 óra alatt 4,7 millióan játszottak a Diablo III-mal (3,5 millió vásárló, plus a WoW Annual Pass birtokosai és a guest passzal belépők), és a Blizzard nem számított ilyen tömegre - legalábbis a sajtóközleményben ezt mondta Mike Morhaime. (a közlemény itt van: eu.blizzard.com/en-gb/company/press/pressreleases.html?id=4662221 )

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.23. 19:33:30

@[Imhotep]: Nos, a WoW-nál az én emlékeim szerint még ennél cifrább dolgok is voltak a startnál. Plusz MMO-knál ez a mai napig ha nem is törvényszerű, de rendszeresen előforduló probléma az első 1-2 hétben. De, mint mondottam, MMO-knál. Itt meg kitalálták, hogy legyen a Single player is online... istenem, de tudok ennek örülni :)

[Imhotep] 2012.05.23. 19:58:12

@mizrolist: Öhm, nem kötözködésképpen de Starcraft 2-nek ez a megjelenés előtti trailere : www.youtube.com/watch?v=rgyL08nhtkw
Ez biztos hogy nem az intro videó. Persze az is egy trailer, a Tychus-os, de nem a megjelenés előtti.
Viszont akkor jól mondtam hogy nem számoltak a 200ezer teázó rohamára. De most ez minket hol érdekel? Csak annyit tudok mondani hogy 15 ezer a játék. Ebben benne vagy hogy én 24 órában, nonstop be tudjak logolni.

mizrolist 2012.05.23. 20:01:46

@[Imhotep]: be is tudsz az esetek 95-98%-ában. 100%-os rendelkezésre állást a világon senki sem garantál.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.24. 04:29:38

@mizrolist: Ja szerintem a gond itt tényleg nem azzal van, hogy a szerverek induláskor még nem bírják elég jól a rohamot. Ezt azért kábé mindenki be tudja kalkulálni magának. A nagyobb sérelem, hogy nincs offline mód, ami tipikusan ilyen Activision húzás, viszont nagyon nincs mit tenni vele. Van aki azt mondja, őt nem zavarja, de ez nem segít azokon, akiknek ilyen-olyan oknál fogva nem tetszik ez a rendszer.

Imhotep mondanivalójában sem az a lényeg szerintem, hogy miért laggol a szerver, hanem hogy miért kell egyáltalán fellépnem egy szerverre, hogy békében single playerezzek. Persze indokok vannak erre is, Dunát lehetne rekeszteni velük, csak ettől még nem változik meg maga a tény :)

mizrolist 2012.05.24. 11:30:57

@DeadMan: szeretném még egyszer leszögezni, hogy szerintem ebben a játékban nincs single player; csak olyan co-op, amit szólózásra is beállítottak nehézségben :)

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.24. 13:07:32

@mizrolist: Teljesen egyet is értek veled, csak nem igazán örülök neki :)

[Imhotep] 2012.05.25. 21:32:41

Akkor végül is csak a nevet tévesztették el, Diablo Online-nak kellene hívni. Számomra viszont akkor sem méltó a Diablo névhez, folytatásként nem ismerem el :S Most meg aztán hogy olvasgatom a híreket az ilyen account lopkodásokkal kapcsolatosan még inkább meggyőződtem arról hogy ez nem lesz az én játékom. Egyáltalán az ilyen single player mentéseket hol tárolja a játék? Gyanítom hogy valahol a kibertérbe :P Mert a második részből pár éve már archiválva vannak egy post apokaliptikus atomháború utánra való időkre is :)

mizrolist 2012.05.26. 13:35:02

@[Imhotep]: aki WoW-ozik, az már tudta, hogy a Battle.net-account olyasmi, amit lopnak. Aki nem játszott vele, az most szembesülhetett ilyesmivel... Van ingyenes Authenticator okostelefonra, és eddig még nem kompromittáltak olyan accountot a Diablóban, amelyiken volt Authenticator.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.05.26. 14:02:38

@mizrolist: Plusz a lopások egy jelentős része az account tulajdonos saját ostobaságának köszönhető. Ennek ellenére én is jobban örültem volna a sima fapados single player lehetőség meglétének.

De aki WoW-os, vagy egyéb MMO-s múlttal fog hozzá az ihaj-csuhajhoz, annak az online mód már fel sem tűnik.

Arohadtéletbemikorleszmárfizetésnaphogymegvehessemvégre!!! :)

[Imhotep] 2012.05.26. 15:26:25

Közben tegnap este kicsit kultúráltam magam Diablo 3-al kapcsolatosan. Gondolok legfőképpen az ilyen cinematicok megnézésére, úgy sem érdekel már különösebben a játék szal megelőlegeztem magamnak ennyi spoilert. Nem is akarnék nagy poénokat lelőni csak annyit említenék meg hogy hogy néz már ki ez a Diablo te jóságos ég :S Miért kell egy Kerrigan 2.0 nak lennie. Főként kinézetben. Egy újabb szánalom faktor :S Aztán megnéztem pár gameplayt is miközben gyakják játék közben. Nem tudom de nekem az is túlságosan is emlékeztetett egy tipikus Wowos boss fightra. Ezek után visszasírom még a Diablo 2ben mikor kutyamód futkosott szeretett terror lordunk.

m008 2012.06.01. 18:37:11

kedves Imhotep.

kezdjük ott,hogy ha te a d2höz hasonló játékkal akarsz játszani,akkor játsz a d2-vel. ez a 3. része. mi a tökömnek csináltak volna szted új részt,ha ugyanaz,vagy nagyon hasonló lenne szinte mint az előző részekben? ha kiadnak egy kb ugyanolyan felépitésű játékot,uj grafikával annak mi értelme lett volna?

a guest pass alapján játszott játék alapján magáról a játékról nem sok fogalmad lehet,mivel ugye az csak egy bemutató magáról a játékról h kb milyen,tömören megfogalmazva.és NORMAL difficulty,tehát egy guest pass alapján max a motort nézném meg ,grafikát,játszhatóságot. majd akkor indits erről bővebb beszédet ha az egész játékot kijátszod.

nade tovább lépek.
mert első körben számomra az derült ki h olyanról akarsz beszédet tartani amiröl fogalmad sincs.

1)ilyen piti hülyeségen akadsz ki h "jajj nem olyanok a kezdőzenék és nem maradt meg bennem semmi olyan zene,mint a d2-ben"
guest pass alapján ha jól tudom max skeleton kingig juthatsz el ami nagyjából ha csak azt az útvonalat tolod kb egy 20 perc játékot jelenthet.tehát ne mondd nekem h te ennyi játékidő alatt megtudod ítélni a játékot.mikor az elsö világ feléig sem jutsz el :) tesem gondolhatod komolyan. tehát az hogy a zenék milyenek,ne az act 1 alapján döntsd el,mikor a többit valoszinüleg nem is hallottad,sem a játék menetét nem láttad a kezdéstől a végkifejletig.

2)skillrendszer. ingyen és bérmentve átállithatod.pont h szabadságot adnak a kezedbe,mivel random generált a játék h épp ha olyan minionbanda jön veled szembe,amire az adott skilled nem jó,akkor rohanj haza átváltani pénzért,amivel mondjuk időt baszol el magadtól? vagy pakold újra a talentfát mert neked ahhoz a mobhoz nem jó az a skill amit kiválasztottál elözöleg,vagy bosshoz. ugye ez sokkal jobb megoldás lenne.

3)abban egyetértek Veled hogy a nethez közés nem a legokosabb ötlet volt ,viszont annyiban nem,hogy bárhol beüthet a szar,és eddig szerintem a blizzardról nem sok rosszat lehetett elmondani,lám most beüt egy ilyen amire valószinüleg nem készültek fel,mivel ugye bár már az elsö napon 3,6 millió példányt eladtak. namár most kérdelek téged,hogy ha valaki egy ilyen hibát elkövet,miért kell azonnal szarrászidni? több sikerjátékot kiadtak amiket a mai napig játszanak,színvonalasan. és egyébként nem tudom milyen netsebességed/géped van,nekem sosincsenek 10 seces lagok,néha egy egy visszaugrás van,de sztem túlélhető nem ilyen veszélyes a helyzet ahogy elmondtad.

nagyjából ennyi az észrevételem.
a te véleményed is egy vélemény,csak azért godnoltam h megírom énis a sajátomat,mert én veled ellentétben valóban játszottam a játékkal,nem csak egy alap guest passel toltam.

köszi ha elolvastad. bb

[Imhotep] 2012.06.01. 22:33:32

@m008: Elolvastam,, és tiszteletben is tartom a véleményed. Nem lehet mindenki mindenről egyforma véleménnyel. De én azt mondom hogy így kerek ez a világ :) Pár dolgot viszont azért hozzáfűznék, szimplán egy újabb magánvéleményként.

Nos, mivel a vinyómon feszít a teljes Dio 3 OST, ezért úgy gondolom hogy van fogalmam a játék zenéjéről. Tény hogy alapjában véve elmegy, de nem mérhető a korábbi részek messze zseniális darabjaihoz.

Amúgy én tök simán el tudtam volna képzelni egy nagyjából 2.részt, felújított graffal. Abban legalább nem lett volna hiba. Lásd pl StarCraft 2. De egyébként is elég sok játék belebukott saját ökörségébe. Mert mindent meg kell ám változtatni, még azt is ami jó, amit szeretnek az emberek. Példa erre a Command & Conquer 4 szánalomfattya :S De ha hasonlót kellene mondani akkor azt mondom hogy Dungeon Siege 3.

Skillekkel kapcsolatosan továbbra is tartom hogy ez eléggé el casualosodott irányvonal. Akkor döbbentem rá leginkább mikor szépen, mint minden hasonló játékban, vagy nézzük csak a korábbi részeket, próbáltam szétosztani a szintlépésnél kapott pontokat. Gondolok itt ilyesmikre hogy Strength, Dexterity, stb.. Jaa, hogy itt ilyen már nincs, és a kibaszott játék dönti el hogy mire mennyit adagol :P
Amúgy meg, miféle egy szerencsétlen nyavajás játékosok tolják ezt a játékot, ha egy mob kedvéért össze vissza állítgatják az egész skill fát. A kihívás szó úgy néz ki nekik semmit nem mond. Egy épeszű játékos emiatt biztos nem menne vissza a városba áttolni a skilleket. Annó Dio 2ben Paladinnal jött szembe Hell fokozaton olyan elit lény is ami fizikai immunis volt. Teleportált, területi fagysebzést csinált, stb. A Teleportálással kapcsolatosan csak annyit hogy olyankor gyógyítja magát, ezt csak a gyengébbek kedvéért gondoltam megemlítem. Most akkor meneküljek elfele én is? Fist of the Heavens skillel tudtam érdemben megsebezni. Így is 20 perc, fél óra volt mire levertem. De lecsaptam a rohadékot. És ez csak egy mezei útszéli nyamvalék volt, semmi boss vagy ilyesmi.

A nethez kötéssel kapcsolatosan meg csak annyit hogy úgy néz ki a történelem engem igazol. A részletekbe nem mennék bele, olvasgass. Fórumokon szinte csak erről megy a társalgás, de ajánlom még a hivatalos Blizzard fórumokat is, ott már lassan Dzsihád közeli állapotok uralkodnak. Szánalom amit művelnek ami a szerveri kiszolgálást illeti. Többektől olyant is olvastam hogy a legújabb patch óta törlődtek a karaktereik. Bár ez sztem csak kamu lehet.
Most oké hogy ezt olyanok játsszák ahogy olvastam, akik kb napi 10-12 órát a gép előtt buzulnak. Nekik lehet fel sem tűnik hogy napi 2-3 órákra kihagy a szerver. Vagy nem lehet belogolni különböző hibakódokra hivatkozva. Viszont nézzük akkor a normál átlag embert, aki mint én, kb hétvégén tudna esetleg pár órácskát rászánni, esetleg hétköznap max 1 órát. ÉS milyen fasza hogy pont ekkor szokott általában valami baszakodás lenni. Olyan 10 ilyen alkalomból 6x nem tudtam belépni. A maradék 4 alkalomból meg 2 nél lagolt ez a szar. Persze ahogy látom sokan szó szerint veszik az írásomat mikor azt a 10 másodperces lagot írtam. Csak a nyomatékosítás kedvéért írtam 10et, ez lehetett volna akár 20 is. A jelenség lényege hogy csapom a csontit, már ráütöttem 3-4et, de csak nem sérül. Mondom mi a fene van már. Aztán a következő pillanatban meg szilánkokra esik, pedig akkor már is nem ütöttem. Így már remélem érthető volt. Nah szerintem ez lag volt. Meg az is mikor mászkálok a terepen, aztán pár centivel visszább dob, csak úgy, mert épp ilyen kedve volt :P Nem is zavarna ha online toltam volna, csak hogy én egy nyomorult single playert játszottam.

A másik nagyon sajnálatos dolog, amit egyébként a postból ki is hagytam. Ahogy én látom ezt kb az ilyen Wow kocka szerű emberi képződmények játsszák javarészt. Legalább is amiket olvasok hogy miféle elfajzott dolgok mennek. Mennek farmolni, aukciósház, meg a több ilyen szarság. Nem tudom nekem annó Diablo 2ben semmi pénzért nem kellett senki a cucca. Majd én szerzek magamnak bakker. Meg úgy egyáltalán, mikor olvasok valami kommentet tuti előjönnek ezekkel a tipikus wowos szövegekkel, rövidítésekkel. Nah már ez elég ok hogy én ennek a játéknak eltántorodjak a multiplayer lehetőségeitől. Az egy dolog nagyjából értem a vakerászást, csak szívből gyűlölöm. Annó mikor játszottam wowal, mert bezony volt idő mikor kipróbáltam. (Burning Crusade környéke) Aztán ott is az ilyen 12éves "kemény" legények, és undorító jelenlétük mondatta velem azt hogy nekem ebből ennyi elég volt. Van egy olyan érzésem hogy most ugyan ez megy a Diablo 3nál is. A sok taknyos orrú osztja az észt, akik nem is játszottak az elődökkel. Nah pont nekik való ez az új rész. Nehogy még a végén körültekintően kelljen játszani, és nem csak úgy össze vissza pakolgatni a skilleket. Meg még a stat pontokat is elosszuk helyettük, mert a végén agyvérzést kapnak a szürkeállomány megerőltetésétől :S

A végére pedig még egy epic fail: www.diablohungary.hu/hirek/erdekessegek/meghalt-kungen_2012-06-01
Nah, most mondjátok meg, nem szánalmas, már maga a hír is, de ez a semmirekellő ember is. Amúgy ahol olvastam pont ő is egy Blizzard baki miatt pusztult meg, hurrá :P Egyébként meg ténylegesen sok embertől olvasok ilyesmiket. Hogy pl éppen valami nagyobb bosst öldös, aztán közben mondja be az unalmast a battlenet :P Vagy épp csak egy olyan szakaszon akarnál túljutni ami azért szenvedős, szal pl 1-2 óráíg is játszod. Erre pont a vége felé baszkod ki a szeró. Aztán kezdd előröl, csodálatos. Áhh, én nem idegelem magam ezzel.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.01. 23:43:42

@[Imhotep]: Mindketten mondtatok igazságokat, de most, hogy már a teljes játékot tologatom, m008-vel értek jobban egyet. Ettől még undorító marad az online single player rendszer, bár látom egyébként, hogy mindent megtettek annak érdekében, hogy minél kevésbé legyen ez zavaró, plusz a nagy fikaáradat mögött az az igazság, hogy most, 2 héttel a játék indulása után már nem nagyon akadnak szervergondok. Egyébként meg amit eddig láttam az bejött. Ami zavar, hogy az alap normal mód egyelőre túl könnyű. Sajnos beleraktak egy negyedik, űberbrutál nehézségi szintet (amin már tuti nem győz majd az ember áttalentolni lépten nyomon), ami önmagában tök jó, csak úgy tűnik emiatt a normál szintet eléggé legyengítették. Na de még csak Act 1 végén járok. Bár akkor se normális h fele alatt még nem járt a health csíkja a barbáromnak. Bár mi mást várnánk egy barbártól :P

Na mind1, annyit tudok mondani, hogy továbbra is pozitív a véleményem, majd ha letoltam, valszeg lesz poszt is. Imhotep meg majd pár hónap múlva úgysem fogja kibírni, hogy ne próbálja ki, aztán akkor végleg kiderül, hogy elhamarkodta-e a véleményét, vagy nem :)

[Imhotep] 2012.06.02. 12:19:54

@DeadMan: Hmm, szerintem meg pont az a felháborító hogy ennyivel a megjelenés után még mindig ilyen problémákkal küzködik a játék, ami szerintem borzalom. Szinte mindennap olvastam olyan kommentek egész garmadáját ahol sajnos ilyen olyan error kódokra, meg bossoknál kibaszkodásokra panaszkodnak. És ez nem 2 hetes infó, hanem mondjuk tegnapi, meg tegnapelőtti, meg azelőtti stb.. De mondom mai napig fenn állnak ezek a problémák. Úgy néz ki te akkor a szerencsés százaléka estél bele. Ettől a probléma viszont továbbra is fennáll. Múltkor pl pont vasárnap du 2-6-íg nem nagyon akaródzott beléptetni error 33-ra hivatkozva. Aztán mikor játszana az ember ha nem hétvégén, akkor van egy kis szabadidőm.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.02. 13:08:07

@[Imhotep]: Nem tudom én csak a saját tapasztalatomat tudom mondani. Nálunk most vettem egy egy az egyben modem-router-wifi cuccost, meg lett oldva a sok összegányolás, és se laggot se hibaüzenetet nem láttam. Act 2 elején vagyok ;)

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.02. 13:11:39

@DeadMan: Még annyit ehhez, hogy mellette másfél megával megy a letöltés is. Viszont ettől még faszom kivan természetesen, h online a single player, meg az első másfél hétben azokat a hibaüzeneteket se a felhasználók találták ki. Viszont én nagy összeget mertem volna fogadni, hogy 6 és fél millió ember amikor megrohamozza a szervereket, plusz még 2x ennyi guest passal, akkor ott egy hetes tetszhalál lesz :)

mizrolist 2012.06.03. 16:08:52

@[Imhotep]: mutatsz egy játékot, ami a megjelenése után 3 héttel hibamentes volt, és nem a Tetris? :P

A szerver-kliens felépítésű játékok 4-8 hétig problémások és ez a minimum - ha hozzáértők faragják közben a kódot. Még nem telt el 3 hét sem.

[Imhotep] 2012.06.03. 20:17:00

@mizrolist: Az a vicc hogy sajnos manapság nagyon ritka az ilyen. De ha nagyon példa kell ott a második Diablo rész. Bugmentes játék tisztában vagyok vele hogy nem létezik. De azért túlzás amit a blizzard művel. Na mindegy, aztán szerintem van élet a Diablo 3-on kívül is. Ettől még én simán végigtoltam múlt hétvégén az Alan Waket, végre valahára :) Talán majd ha kijött egy Lord of Destruction szintű kieglemez, amiben betömik végre a pofámat, talán megvételezzük a játékot. A Dio 2 is igazából szerintem akkor teljesedett ki úgy istenesen.

mizrolist 2012.06.03. 20:28:49

@[Imhotep]: emlékeim szerint az se volt bugmentes sokáig...

[Imhotep] 2012.06.03. 21:53:44

@mizrolist: Mint említettem szerintem semelyik játék nem bugmentes. De miféle játékmenetet akadályozó bugra gondolsz ami történt a Diablo 2-ben? Én semmi ilyesmire nem emléxem. Pedig 2001-2007-íg aktívan toltam. A javítások is csak ilyen kisebb balanszírozások voltak.

mizrolist 2012.06.03. 23:27:50

@[Imhotep]: a szoftverben most sincs bug. A hardvert alultervezték; de nagyon sok esetben ezzel van probléma még az MMO-knál is.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.04. 09:37:19

@mizrolist: Azt jómagam is tanúsíthatom, hogy szoftver oldalon nincsenek gondok. Ami problémák adódnak a játék körül, az mind a "DRM"-nek köszönhető.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.04. 09:42:03

@[Imhotep]: @mizrolist: Ha már itt tartunk: tegnap délután elrendeztem a Diablo valagát, úgyhogy még nem tudom mikor, de hozzáértő posztom közeleg a láthatáron ;)

tarsolya 2012.06.10. 17:25:39

"Fist of the Heavens skillel tudtam érdemben megsebezni. Így is 20 perc, fél óra volt mire levertem. De lecsaptam a rohadékot. És ez csak egy mezei útszéli nyamvalék volt, semmi boss vagy ilyesmi."

Ennél jóval durvább a D3 jelenleg, csak nem normálon. Ha szeretsz vért hugyozni, akkor márpedig ez a te játékod. Kár volt ezt a tirádát leirnod, a játék 95%-át nem játszottad és ahogy a mondás tartja: az élet 60-on kezdődik.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.06.11. 11:12:40

@tarsolya: Hát igen, a normál szint az gyakorlatilag említést sem érdemel, ami egy kicsit zavar. De az is igaz, hogy infernón már szinte el sem tudom képzelni, miféle szopatós móka lehet :)

Még csak nightmare-en tolom, az sem indult be még igazán, de az Act1 végére már durvulást várok! :)
süti beállítások módosítása