Üdv mindenkinek! A héten egy olyan játék került a kezeim közé, amilyet én még életemben nem láttam. Rengeteg játékot próbáltam már ki vagy játszottam végig, de ez annyira egyedi és annyira magával ragadja az embert hogy azt leírni nem lehet. Nem is húzom tovább az időt elárulom a Warpról van szó.
Idén februárban jelent meg az európai piacon a TrapDoor jóvoltából. A játékot Unreal Engine hajtja amiből mindent kifacsartak a maximális játékélményért. Nehéz lenne egyértelműen megfogalmazni, hogy milyen játék is a Warp igazából, de ha egészen pontosak szeretnénk lenni akkor én úgy mondanám, hogy egy Metal Gear és Portal keverékéből álló koktél. A készítők alkottak egy felülnézetes, lopakodós, akció játékot sok fejtörővel. Maga a stílusban semmi újdonság nincs, bár a Warp esetében annyi más hogy sosem fullad unalomba, igaz a legnagyobb idegbajt nem ettől fogjuk kapni.
A Warp főhőse egy a bolygónkra véletlenül idecsöppent kis idegen lény, ami első ránézésre egy világító kezes lábas kis földimogyoróra hasonlít, viszont nagyon szerethető és szerteágazó tudása a későbbiekben még jobban szerethetővé teszi. A játék elején ezt a cuki kis dögöt elkapják és egy víz alatti laboratóriumba viszik ahol különböző kísérleteknek fogják alávetni, de ne szaladjunk előre kezdjük az elejéről. Egy ismeretlen helyen ébredezünk ahol fura műtősköpenybe bújt emberek vizsgálgatnak. Ekkor még nagyon nem vagyunk magunknál csak pislogunk és figyeljük mi történik velünk. A következő pillanatban már egy fegyveres őr és egy tudós cipel befele a laborba ahol egy orvos brigád leszed rólunk valami furcsa szerkezetet, ezután magunkra hagynak és figyelik minden lépésünket nagy üvegablakokon keresztül.
Első lépésünk elég gyatra, de a bizonytalan kóválygás után hamar összeszedjük magunkat és neki is vághatunk az első ügyességi feladatoknak. Át kell mennünk egy akadály pályán amin kis nyilak jelzik, hogy merre kell haladnunk. Az irányítás egyszerű csak a nyilakkal kell bohóckodnunk és hamar ráérzünk a kis elektromos mogyoró irányítására.( alapvetően konzolra lett fejlesztve a játék tehát senki ne lepődjön meg a billentyű kiosztáson)
Közben az üveg mögül árgus szemekkel bámulnak minket hogy oldjuk meg a feladatot. Nem nehéz, jön a következő feladat, ahol egy labdát kell rálöknünk egy a padlóba süllyedő szerkezetre amit ha otthagyunk kinyit egy ajtót és már mehetünk is tovább.
A következő feladatunk, hogy egy labirintuson keresztül vágjunk. Először azt hittem egyszerű labirintus, de mint kiderült a falak eltűnnek és feltűnnek, egy kis nehezítés de abszolút megoldható. A pálya egy bizonyos pontjához érve kapunk egy átjátszó videót, amiben a kis lényünk visszaszerzi a játék elején elvett kütyüjét. Szemmel láthatóan nagyon felpezsdül és elönti a méreg, a tudósok menekülnek mi pedig üldözőbe vehetjük őket újonnan megszerzett képességünkkel, mivel kisebb távolságokba teleportálhatjuk magunkat.(akár falakon vagy zárt ajtókon át)
Kezdetben csak ez az egy képesség lesz a birtokunkban, de később lehetőségünk lesz akár tárgyakba például hordókba, vagy ha az élet úgy hozza emberek bőrébe bújni. Az egyes elemeket a pályán akár később el is hajíthatjuk vagy belebújva a nyilak nyomogatásával akár fel is robbanthatjuk őket.(embereket is) Ez most biztos sokakat elrettent attól hogy próbát tegyen a játékkal, de leszögezem ezek a véres tettek csak leírva hangzanak ennyire durvának, mert a játékban nagyon szórakoztató pillanatok ezek.
Idővel szert tehetünk extra képességekre is, amiket úgynevezett Grubok gyűjtögetésével oldhatunk fel. Ezekkel a képességekkel akár gyilkolás nélkül is végigrongyolhatunk a pályán, például rövid időre megidézhetjük árnyékunkat amivel elterelhetjük az őrök figyelmét. A lehetőségeink széles skálán mozognak, így a játékmenet egész végig nagyon változatos, érdekes és szórakoztató tud maradni. Ez persze csak az élet napos oldala, mert amennyire szórakoztató tud lenni, annyira tudja frusztrálni is az embert. A küldetések között bőven akad olyan amin csakis a kitartásunk és türelmünk fog továbbjuttatni, ezek a részek a pontosságra és az időzítésre fognak fókuszálni minket és ahogy a játék halad előre ezek a részek csak egyre nehezebbek és nehezebbek lesznek.(itt segítségünkre lehet a sűrű checkpoint) Lehetőségünk van különböző kihívásokra is amelyeket az egyes pályákon elhelyezett kis dobozoknál érhetünk el, viszont itt is számítani kell rá hogy bizony nem mindig fog elsőre sikerülni a feladat.(huszadszorra sem biztos :D )
Lehetőségünk van extra pontok ellenében tuningolni kis dögünket egyes pályákon elhelyezett gépeknél. Kis idegenünket így egy rafkós kis gyilkoló géppé tehetjük. Ezekkel a kis plussz dolgokkal nagyon megkönnyíthetjük dolgunkat a játék előre haladtával.
A játék grafikája nagyon szép amit az Unreal Engine mozgat. Nekem néha döcögött de ezt betudom az én konfigom gyengeségének és a nagy felbontásnak. A Warp az idei év egyik nagy meglepetés játéka számomra, mivel nem hittem volna hogy egy ilyen felülnézetes, mászkálós, agytornász játék ennyire szórakoztató lehet. A változatos játékmenet és a szerethető főhős bőven kompenzál minket a nehezebb pillanatokért és az elköltött pénzünkért. Mindenképp érdemes beruházni egy saját Warp példányra, mert időtálló és nagyon szórakoztató.
Tesztgép: AMD X2 6000+, 4 GB ram, Sapphire Radeon HD5670 1GB, Asrock lappal átlag FPS 35