HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) Blizzard (3) blizzard (10) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

Üdvözlünk a Névtelen Kalózok Klubjában!

2011.11.28. 18:54 DeadMan

A warez sosem látott méreteket ölt. A warez megöli a PC-s játékipart. A warez az Al-Kaida testvérszervezete, és egyenesen a Grincsnek dolgozik, úgyhogy PC-re idén elmarad a Karácsony is.

Csak én unom már ezt a szöveget? Ha Te is, nézz be hozzánk az NKK-ba, azaz a Névtelen Kalózok Klubjába a tovább mögött:


 - Sziasztok, DeadMan vagyok, és warezolok.

 - Szia, DeadMan!

 - Már nem is emlékszem, mióta játszok kalóz játékokkal, de nem túlzás kijelenteni, hogy gyerekkorom óta. Főleg azóta vagyok nagyon rászorulva a warezre, mióta a játékkiadók nem gondoskodnak demókról, amikkel előre ki lehetne próbálni a programokat, hogy rájöhessek, vajon megérné-e egy-egy címre rááldoznom a szűkös költésgvetés egy jelentős részét?
Mióta már a nagy címekben sem lehet megbízni, mióta az elsődlegesen konzolra gyártott casual tucatvackok portjai a botrányos szintjét is csak alulról súrolják.


Mióta egy 6 órás single player kampány hosszúnak számít, és mióta nincsen LAN-mód a játékokban, hiszen hogy is lehetne bármi annál jobb, mint egy rakat 12 éves cheater vérpistikével együtt nyomulni, a személyes kapcsolat szikrája nélkül.


Az évek során több tucat játékot letöltöttem illegálisan az internet nevű sátáni találmány segítségével. Ebből talán egy tucatnyi van, amivel fél óránál több időt töltöttem el. Ezekből a legjobbak itt figyelnek nálam a polcon, eredetiben, vagy már be vannak tervezve a következő esetleges árleszállításra várva.


Pár szomorú tény: ha nem lenne warez, pontosan ugyanennyi játékom lenne. Valószínű, hogy nem töltöttem volna le a Duke Nukem Forevert, hogy aztán installálás nélkül csak szimplán töröljem a gépemről. Nem játszottam volna ki pár óra alatt a Mirror's Edge leheletnyi single kampányát, és valószínű, hogy a C&C 4 nevű förmedvényen sem borzadtam volna el, mikor unokatesóm megmutatta, mit műveltek szegény játékkal az újítás nevében. Ez mind biztos. Az is biztos, hogy egyik játékkiadó sem tett volna szert egy plusz forintra sem tőlem. Biztos van, aki ezzel máshogy van, de ha nem lenne ilyen egyszerű a PC-s kalózkodás, én szimplán nem játszanék, csak azzal a pár játékkal, amit látatlanba meg mernék venni. Elismerem, hogy nem vettem meg minden játékot, amit végigjátszásra érdemesnek találtam. De tényként tudom, hogy a warez lehetőségének hiányában sem vettem volna meg. Ugyanúgy nem lehetne most itt a kezemben a WoW Battle Chest, ha először nem próbálom ki tört szerveren a warez verziót, és ennek hatására nem döntök úgy, hogy én ezt a játékot meg akarom venni. Szintén a wareznek köszönhető, hogy jópár éve, egy karácsonykor egy barátommal beszereztük az X-Wing Alliance nevű fantasztikus űrszimulátor játékot. Mindezt tettük a régi X-wing warez verziójának közös kijátszása után. És bár a játék felénél tovább valamiért a mai napig nem jutottam, még így sem sajnálom a beszerzést (főleg, hogy nem az én pénztárcám bánta:)). A Diablo III-nak is már előre sokallom az árát - legalábbis magyar viszonlyatban - , de bízom benne, hogy a warez verzió kipróbálása után úgy látom majd, hogy érdemes lesz megvennem eredetiben. Ha nem lenne warez, nem ismerném az előző részeket, és talán azt sem tudnám, hogy egyáltalán létezik a Diablo univerzum. Így biztos nem gondolkoznék azon, hogy költsek-e 10 ezer forint feletti összeget a játékra.


A kiadók talán azt hiszik, hogy ha nem lenne lehetséges a játékaikat lewarezolni, az illegális letöltők elmennének és megvennék őket. És biztos vannak is páran, akik így lennének. Az én esetemben azonban a warez nem hogy kárt okozott bármelyik játékfejlesztőnek, de néhány rikta, fentebb felsorolt esetben arra ösztönzött, hogy valamilyen módon hivatalosan, a kiadót anyagilag nem megkárosítva is beszerezzem a játékot.

Persze az illegális letöltés ettől még bűn, legalább annyira, mint a bliccelés!

Így joggal ítéltek el engem ti, kiknek minden játékuk eredeti, akik filmeket is csak moziban néznek, vagy a lemezes kiadást megvárva. Akik minden egyes zeneszámukért drága árat fizettek, és a számítógépükön is az összes program eredeti. Akik a szintén illegális használtjáték-piactól is elhatárolódnak, és nem tudják, mi történt a legújabb Dexter epizódban, hiszen hol van még abból is a DVD kiadás. Akik nem költenek egy-egy játék áránál is többet cigarettára és alkoholra, miközben még 18 év alattiak. Akik megtanulnak angolul - a tananyagot természetesen boltban megvéve - , csak azért hogy így legalább amazonról, angol nyelven hozzájuthassanak kedvenc könyvűkhöz, hiszen ez az egyetlen legális út, ahogy beszerezhetik őket. Youtube-ot inkább nem is használjátok, hiszen mindenhonnan leselkedik rátok a veszély, hogy jogvédett tartalomba fussatok. Az okostelefonotokon pedig minden egyes alkalmazásért drága pénzeket adtatok ki, hisz ti makulátlanul fehér lelkiismeretetekkel megtehetitek, hogy lenéztek engem. Csupán azt nem tudom, hogy egyáltalán léteztek-e?

 

Szerk.: A fenti írás nem nyílt kiállás a kalózkodás mellett, inkább a mára már nevetséges méreteket öltött inkvizíció elleni vádirat!

A kalózkodást bűnteti a törvény... egy tökéletes világban nekem meg minden játékom eredeti lenne.

1 komment

Címkék: warez piracy nyasgem

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr73419451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2011.11.28. 20:26:35

Én kedvenc mixalbum sorozatommal vagyok így, hogy először illegális, letöltött mp3 formátumban hallgattam 2002ben a 21. részt. Nem sokkal később rohantam megvenni az eredetit, de a boltban "csak" a 23. rész volt kapható. De megvettem azt is és még 9 részét, hangsúlyoznám, dupla albumok! Sőt ha anyagi helyzetem jobbra fordul a továbbiakban is szívesen megvásárolom! Igaz német termék, de a magyar CD-t egyszer rendeltem és jön azóta is...
süti beállítások módosítása