Eljött hát az idő, véget ért a hosszú várakozás, hivatalosan is megjelent a Battlefield 3!
Sokan (köztük jómagam) piros betűs ünnepként várták a megjelenés dátumát és már előre megrendelték a játék limitált változatát. Lássuk mit kaptunk a pénzünkért.
Az EA beújított egy szoftvert, ami hasonló a STEAM-hez (egy az egyben ugyanaz gyakorlatilag) amely az Origin nevet kapta. Ez nélkülözhetetlen, hogy feltelepítsük és aktiváljuk a játékot. Ezen keresztül megvehetjük online, és le is tölthetjük a cuccot, vagy ha szép, eredeti lemezen is a magunkénak szeretnénk tudni, akkor ennek a programnak kell megadnunk a játék serial kódját, amely alapján felismeri, hogy melyik program telepítését kell végigcelebrálnia. Nem egy bonyolult procedúra, bárki megbirkózik vele. Ez a program kezeli a játék patchelését is, amely már a kiadás napján kapott egy 400MB-os ragtapaszt, és innen is kell elindítanunk, hiszen az Origin tárolja a játék "felhőadatait". A program egy szerveren tárolja a mentésünket, így bármilyen Originnel és BF-el rendelkező számítógépről folytathatjuk a kampányt, vagy fejleszthetjük profilunkat a multiplayer csatáiban.
Elindítva a játékot, nagy meglepetésben lesz részünk (vagyis csak annak, aki nem játszott a bétával). A játék ugyanis nem indul el, nincs a szokásos fekete képernyő amelyre előkúsznak a különböző LOGO-k, helyette elindul a gépre telepített böngésző program és megérkezünk a következő újdonsághoz, amely a BATTLELOG nevet viseli.
Itt lehet elindítani az egyszemélyes kampányt, a cooperatív kampányt, vagy a multiplayer-t, ami ugyebár a Battlefield legfontosabb része. A BATTLELOG kezeli az aktuális profil állását, hányas szintű katonának felelünk meg, milyen fegyvereket és kiegészítőket oldottunk fel, mennyi a win/loss arányunk, milyen pontosan lövünk, ...stb. Itt is van egy külön friendlist, és barátaink nyomon követhetik, hogy mit értünk el a közelmúltban. Sőt, akár lájkolhatják is, úgy katonásan. Itt ugyanis egy Hooah! gomb van az egyes bejegyzések alatt, szóval ne lepődjünk meg, ha BF fan ismerősünk nem lájkol, hanem Hooah!-z egy jó nőt az utcán.
Campaign:
A BF3-ban egy elég jól kidolgozott egyszemélyes kampány is helyet kapott, ezzel is megcélozva egy szélesebb játékosréteget. Persze sokan szinte azonnal a multinak esnek neki, ezzel mit sem törődve, de egyszer mindenképp megéri végigtolni ezt is.
CO-OP:
Bizony, a BF3-ban ez is van. Elég jópofa, az egyjátékos kampány küldetéseinek egyes részleteit vihetjük végig többed magunkkal. Ideig-óráig jó szórakozás tud lenni.
Multiplayer:
Elérkeztünk a játék legfontosabb, és legjobban várt részéhez. Hiszen mindenki, aki valaha hallott már a Battlefield sorozatról, az tudja, hogy ez a lelke az egésznek. a 64 személyes csaták az óriási pályákon járművekkel. Pályából 9 van, és mindegyik több "szinttel" van ellátva. Például egy kis létszámú szerveren a pálya negyedén folyik a harc, de egy nagy létszámú csatát már az egész területen vívhatunk. Van Normal és HardCore mód, a különbség a fegyverek sebzésében van. (Számomra a HardCore realisztikusabbnak tűnik)
Játékmódok:
A játékban lényegében három mód van, a Rush, a Conquest, és a DeathMatch(DM), de a BF2-ből jól ismert Squad rendszerrel ezeknek több variációja van.
Conquest:
2 fajtája van, a sima Conquest és a Conquest Large. A különbség csak a pálya nagyságán és az elfoglalandó területek számában van. A lényege az, hogy el kell foglalnunk és megtartanunk az adott területeket, amit úgy tehetünk meg, ha közel megyünk a területen elhelyezett zászlórúdhoz. Ekkor a csapatunk lobogója szép lassan felkúszik és miénk a pont. Az a csapat nyer, aki több pontot uralva az ellenfél pontjainak számát 0-ra viszi.
Rush:
Szintén 2 fajtája van, a sima Rush, vagyis csapat a csapat ellen, és a Squad Rush, ami ugyanaz mint az előző, csak nem csapat, hanem squad szinten kell összedolgozni és legyőzni az ellenfelet. A lényege az, hogy van A és B pont, a támadóknak mindkettőt fel kell robbantaniuk, a védő csapatnak ezt meg kell akadályozni. Ha a támadók felrobbantották a 2 pontot, a védők kapnak rádión egy parancsot, és egy másik bázisba kell visszavonulniuk, ahol szintén két pontot kell védeni. A pályákon 4x2 pont található. Ha mind megsemmisül, a támadók nyernek. A védők feladata 75 támadó lemészárlása azelőtt, mielőtt a 2 pontot megsemmisítik. A támadók minden bázis bevétele után újra megkapják a 75 "életet". Érdekesség, hogy ha egy Medic feléleszti elhullott bajtársát, akkor a pontot is visszakapja a csapat.
DeathMatch:
Nem hiszem, hogy ez a mód külön magyarázatra szorul. A 2 csapat egymásnak esik, és szétlőnek mindent, ami mozog. Aki előbb leviszi a másik csapat pontját 0-ra, az nyer. Másik változata a Squad DM, ami lénygében ugyanaz, csak itt Sqad szinten megy a csata. Tehát négy bátor katona egyikeként küzdünk az ellenséggel. Itt az az osztag nyer, amelyik a legtöbb pontot szerzi, természetesen gyilkolással.
Grafika, gépigény:
A Battlefield 3-at a Frostbite 2 engine hajtja. (Ez a motor fog dolgozni az új NFS alatt is, kíváncsian várom). Hivatalos gépigénye BRUTÁLIS! De öröm az ürömben, hogy a gyakorlatban gyengébb vasakon is jól muzsikál a drága. A fény-árnyék hatások nagyszerűek. Külön kiemelném a kedvenc látványelemem, a taktikai lámpával vagy a lézercélzóval szembevilágított ellenfél alig lát valamit. Vizuális orgazmust lehet elérni ha bírja a VAS!
Minimum: Ajánlott:
CPU: | 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ATHLON X2 2.7 GHZ) | CPU: | QUAD-CORE CPU |
RAM: | 2 GB | RAM: | 4 GB |
VGA: | AMD: DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE) NVIDIA: DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE) | VGA: | DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950) |
DX: | DIRECTX 10.0 | DX: | DIRECTX 11 |
OS: | WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT | OS: | WINDOWS 7 64-BIT |
http://gepigeny.hu/ |
HDD: | 20 GB | HDD: | 20 GB |
Az itthoni gépemen (Intel Core2Quad Q9400 (2,66GHz), 4GB DDRII(800MHz) RAM, Radeon HD5850 1GB) egész jól fut. Ultra beállítások mellett 4x elsimítással és 16x Anizotróp szűréssel akadás mentesen megy 30-40FPS-el. Persze a multi miatt érdemes kicsit skálázni a beállításokat, én is megtettem, hogy a legnagyobb robbanás se zavarjon meg és meglegyen a kellő FPS szám. Sok fórumon panaszkodtak a játékban fellelhető grafikai bugokra. Nálam ilyen nem fordult elő.
A hangok tökéletesek. A fegyverek, a járművek, a robbanások mind élethű hangeffekteket kaptak. Nagyszerűen illenek a játék atmoszférájába. Nincs ahhoz fogható, mint amikor a fülünk mellett elzúgó rakéta a falba csapódva hatalmasat robban, az ettől leomló fal óriási dörgéssel zuhan az útra és hatalmas, átláthatatlan porfelhőt kavar.
Összességében a játék megéri az árát. Ha egyszer átverekedjük magunkat az aktiváláson és elmerülünk a virtuális háborúban, nagyon jól fogunk szórakozni, ezt garantálom. Csak arra vigyázzon mindenki, hogy ne vegye túl komolyan, mert a "kedves" kollégáim már panaszkodnak, hogy túl agresszív vagyok. Ha mégis kicsit bekattantok akkor pedig ne feledjétek a jól bevett módszert: hátradőlés a fotelben, test megfeszít, és ordítás ahogy csak kifér: EXÖSZÁJZBUUUK!!! Engedjétek eee magatoktóóó!