HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) Blizzard (3) blizzard (10) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

Dark Souls - Augusztusban betoppap PC-re is!

2012.04.13. 13:46 DeadMan

Még régebben cikkeztünk már a pletykáról, mely szerint a népszerű konzolos játék, a Dark Souls tiszteletét tenné mindannyiunk kedvenc platformjára is (PC pártiak vagyunk bevalljuk, de Ad31n révén van konzolfanbojunk is, úgyhogy senki nem vádolhat minket részrehajlással, még ha az ő véleménye a témában állandóan el is van nyomva :D)!

 

Na a dolog egy ideje már nemcsak pletyka, hanem véres valóság, és most, hogy már elég sok infprmáció látott napvilágot a részletekről, gondoltuk cikkezünk róla még egyet.

Szóval pár tudnivaló: előreláthatóan valamikor augusztusban jön (24), de én végleges megjelenést még nem mondanék, mert láttunk már fűben nyulat, spangliban füvet meg főleg!

Elvileg igényes PC port lesz továbbfejlesztett PvP-vel meg jóféle DLC-kkel (Artorias of the Abyss néven debütál majd egy vadiúj DLC is a PC verzióban.), na de ilyen ígéreteket is hallottunk már sokszor. Optimizmusra adhat okot azonban, hogy ez a PC port valószínűleg nagy presztízs-értékkel fog rendelkezni, emiatt lehet reménykedni a tisztességes megvalósításban.

A Prepare to Die Edition alcím sokat sejtet...

És most a poszt írójának gondolatai:

Amit láttam a játékból szépnek és jónak tűnik, viszont még nem döntöttem el, hogy mit gondoljak arról a tényről, miszerint a konzolosok a játékot a konzol egyik legnehezebb játékaként emlegetik. Alapból persze fontosnak tartom a kihívást, és sokszor már nagyon unalmas, amikor ilyen CoD-okban csőben mész, vagy a játék közben félpercenként bevillan egy tipp, gondolkodni meg semmit sem kell. De jobban belemászva a témába a konzolosok a következő okokat adják a játék nehézségére:

 Nagyon jó reflexek kellenek!

Ezzel önmagában nincs gond, de állítólag valami olyasmit fog jelenteni, hogy bizonyos gombokat pontosan bizonyos időpontokban kell megnyomni. Gondolom ez valami olyan lehet, mint amikor felvillan a képrenyőn, hogy most nyomd az X-et. Na hát az ilyesmit mi PC-sek nem szeressük. Bár gondolom inkább csak olyasmiről lehet szó, hogy bizonyos támadásokra bizonyos ellenlépéseket kell tenni, de ezzel is inkább csak nyomogató-bajnoksággá fajul az egész. Egy kis gondolkodás igénylése szimpatikusabb volna számomra. De amíg nem láttuk a dolgot, ne írjuk  le a játékot félinformációk alapján. Inkább menjünk tovább:

Ha meghalsz, nagyon beszopod, mert menteni nem lehet, csak nagyon ritkán checkpointok vannak!

Na hát megint egy tipikus konzolbetegség. Persze nem arról van szó, hogy állandó quicksave-elést akarnánk, de számomra ugyanannak a 2-3 órás pályarésznek a huszadszori lejátszása valami ostoba hiba miatt nem kihívás, hanem csak unalomfokozó tényező. De ha amolyan Diabló-s teleportozós, waypointos rendszerrel kívánják megoldani, akkor semmi kifogásom a dolog ellen.

Ha végigjátszottad a következő nehézségi szintek még brutálisabbak!

Na köszönjük Emese, feltaláltátok a spanyol viaszt! Mondjatok egy játékot, amiben ez nem így van. Lehet röhögni a CoD részek primitív egyszerűségén, de álljatok neki legnehezebb szinten, és megtudjátok, hogy meg lehet izzadni bőven ott is. De így látatlanban azt sem hiszem, hogy a Diablo 2 Hell fokozatánál sokkal nehezebbek lennének a Dark Soulsban a durvább nehézségi szintek. Már csak azért is, mert ha annál még sokkal nehezebbek, akkor megint ott tartunk, hogy átestünk a kihívás-ló másik oldalára és a játék már nem szórakoztat, csak idegesít. És ne mondja nekem senki, hogy én vagyok a gyökér! Igenis fontos dolog jól belőni a játék nehézségét, és ha egy játék túl nehéz, az ugyanúgy egy negatívum, mint mondjuk az ötlettelen játékmenet, vagy a ronda grafika. De megint hangsúlyozom, még nem próbáltam a játékot, úgyhogy ezek csak az előzetes gondolataim. Lehet, hogy csak a casual bénaságokhoz, meg autoaimhoz szokott konzolosok tartják olyan hihetetlenül nehéznek a játékot. Bár ha tippelnem kellene, ennek a nagy hírhedtségnek kell, hogy legyen oka. Ezért aztán nem is nagyképűsködök azzal, hogy majd biztos pár óra alatt végigfutok rajta! Ja és ha már itt tartunk:

A játék további nagy pozitívumának tartják a hosszú játékidőt.

Na kicsit utánajárva ennek is rájöttem, hogy az az extrém hosszú játékidő abból tevődik össze, hogy egyrészt ugye marha nehéz a játék, folyton meghalsz aztán játszhatod újra a legutóbbi 2-3 órádat, másrészt pedig ugye a további nehézségi fokozatok. Na ezt megint nem tudom indokként elfogadni, mert a 6-7 órás játékmenettel rendelkező CoD részeket is mire végigjátssza az ember az összes nehézségi fokozaton, 30 - 40 órákat is bele tud ölni. Én személy szerint inkább ölnék bele az Oblivion egyszeri lejátszásába 100 órát, mint 300 órát a Dark Souls unalomig ismert egymás után érkező nehézségi szintjeivel szórakozva. 

Még egyszer hangsúlyozom, nyilván nem véletlenül váltak a Dark Souls, és előzménye a Demon's Souls játékok hírhedté, biztos, hogy nehéz, és nem tucatcasual vackokról van szó. De remélem inkább valódi kihívást fogunk kapni,  és nem annyira színtiszta szopatást!

 

Na ezek lettek volna a félelmeim a játékkal kapcsolatban, de ha majd kijött PC-re akkor kiderül, hogy mi is a valóság! Ja, és közben úgy néz ki, hogy a Games For Windows Live rendszerében akarják kiadni, ami ellen a petíció már megindult ITT! Istenem, ha minden ilyen petíció után csak 1 forintot kapnék... na jólvan gyerekek, várjuk akkor azt az augusztust. Én remélem, hogy ezek a mentésnélküliségek, meg durvuló nehézségi szintek nem valami idióta mazochistaságot jelentenek, hanem inkább valami Diablo szintűen élvezetes játékmenetet takarnak.

Ebben az esetben komoly esélyt látok rá, hogy a PC-s társadalom kicsit komolyabban tekint majd a konzolosra. Ellentkező esetben marad a hitetlen fejcsóválás, és az állandó fikaharcok:) Majd kiderül...

8 komment

Címkék: pc elmélkedő dark souls

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr664390365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[Imhotep] 2012.04.13. 16:25:10

Nem tom de valahogy én nem estem hanyatt ettől a Dark Soulstól. Szal valszeg nem ez a játék volt az amit irigyeltem konzolos játékostársaimtól. Egy Skyrim meg Risen 2, urambocsá a lassan megjelenő Torchlight 2 meg Diablo 3 mellett ez nem tudom mennyire lesz életképes rpg fronton. Bár az utolsó kettő hack & slash, de nagyjából ebben a ligában mocorognak ők is. Néztem pár gameplayt, nem győzött meg túlságosan, pedig nagyjából ugyanezt fogjuk kapni pc-n is :S Talán azt az irritáló checkpoint rendszert valahogy megoldhatnák egy normális, pc-n megszokott mentési rendszerrel, ebben a formában elég kiábrándítónak tűnik.

A Game For Windows Live-al kapcsolatosan meg bármennyire is szörnyen hangzik ez is, de még mindig a legértelmesebb megoldás, ilyen Steam meg Origin vackok mellett, esetleg Uborka DRM stb.. :P Nem futtat semmit a háttérben, elindítod a játékot, aztán kiírja hogy hogy belogoltál, mindezt az ilyen logók lefuttatása alatt, szal gyak semmit nem kell csinálnod.
Az idegbaj kerülget lassan attól, hogy manapság komolyan mondom hogy játszhass egy játékkal, fel kell előtte rakni vagy 100 féle programot, a háttérbe futtass vagy 200 alkalmazást, és akkor esetleg ha mázlid van, talán-talán tudsz játszani. Vicc az egész. Még jó hogy lewarezolom, azokban legalább ki vannak iktatva ezek a szarságok.

Wertzui 2012.04.15. 01:38:31

Be lehet rakni ezt a blogot valahogy RSS feedbe?

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.04.15. 12:15:38

@Wertzui: Csigusz! Már van 1 szem rajongónk! :D

Sőt, igazából 2 lenne, de mióta Hiteles nikcnevű spammert 1 hétre bannoltam, nem igazán tért vissza utána :)

Wertzui, te meg hozd el anyádat is!! :)

Amúgy én szégyenszemre nem élek az RSS lehetőségeivel, úgyhogy engem még nagyobb szégyenszemre meg is fogtál volna ezzel a kérdéssel :)
De hát már megoldottad okosba :)

Wertzui 2012.04.15. 19:08:38

@DeadMan: Az összes ismerősöm utál, úgyhogy benéztétek! :P

Az aktív könyvjelzőket úgy néz ki alapból támogatja a böngészőm.

Wertzui 2012.04.15. 19:10:30

Congratulations: YOU DIED

Wertzui 2012.04.15. 19:35:30

@[Imhotep]: Elég szomorú, hogy manapság már a megvásárolt játékokat is crackelni kell ahhoz, hogy egyáltalán működjenek. (Mondjuk engem nem igazán érint, fél kézzel is meg tudnám számolni hogy hány ebből az évszázdból származó játékkal játszottam, de majd mondjuk 10 év múlva hogy fognak működni?)

Lassan feltalálják az olyan játékokat amik, teszem azt idővel szétrohad a kódjuk, vagy 5-szöri futás után letörlik magukat még a telepítőlemezről is.

A jövő felhőalapú játékszolgáltatásairól meg már nem is beszélve.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.04.15. 22:32:37

@Wertzui: Az összes ilyen baromsággal csak a tisztességes vásárlókat szopatják, miközben aki akarja, ugyanúgy lewarezolja!
süti beállítások módosítása