Még régebben cikkeztünk már a pletykáról, mely szerint a népszerű konzolos játék, a Dark Souls tiszteletét tenné mindannyiunk kedvenc platformjára is (PC pártiak vagyunk bevalljuk, de Ad31n révén van konzolfanbojunk is, úgyhogy senki nem vádolhat minket részrehajlással, még ha az ő véleménye a témában állandóan el is van nyomva :D)!
Na a dolog egy ideje már nemcsak pletyka, hanem véres valóság, és most, hogy már elég sok infprmáció látott napvilágot a részletekről, gondoltuk cikkezünk róla még egyet.
Szóval pár tudnivaló: előreláthatóan valamikor augusztusban jön (24), de én végleges megjelenést még nem mondanék, mert láttunk már fűben nyulat, spangliban füvet meg főleg!
Elvileg igényes PC port lesz továbbfejlesztett PvP-vel meg jóféle DLC-kkel (Artorias of the Abyss néven debütál majd egy vadiúj DLC is a PC verzióban.), na de ilyen ígéreteket is hallottunk már sokszor. Optimizmusra adhat okot azonban, hogy ez a PC port valószínűleg nagy presztízs-értékkel fog rendelkezni, emiatt lehet reménykedni a tisztességes megvalósításban.
A Prepare to Die Edition alcím sokat sejtet...
És most a poszt írójának gondolatai:
Amit láttam a játékból szépnek és jónak tűnik, viszont még nem döntöttem el, hogy mit gondoljak arról a tényről, miszerint a konzolosok a játékot a konzol egyik legnehezebb játékaként emlegetik. Alapból persze fontosnak tartom a kihívást, és sokszor már nagyon unalmas, amikor ilyen CoD-okban csőben mész, vagy a játék közben félpercenként bevillan egy tipp, gondolkodni meg semmit sem kell. De jobban belemászva a témába a konzolosok a következő okokat adják a játék nehézségére:
Nagyon jó reflexek kellenek!
Ezzel önmagában nincs gond, de állítólag valami olyasmit fog jelenteni, hogy bizonyos gombokat pontosan bizonyos időpontokban kell megnyomni. Gondolom ez valami olyan lehet, mint amikor felvillan a képrenyőn, hogy most nyomd az X-et. Na hát az ilyesmit mi PC-sek nem szeressük. Bár gondolom inkább csak olyasmiről lehet szó, hogy bizonyos támadásokra bizonyos ellenlépéseket kell tenni, de ezzel is inkább csak nyomogató-bajnoksággá fajul az egész. Egy kis gondolkodás igénylése szimpatikusabb volna számomra. De amíg nem láttuk a dolgot, ne írjuk le a játékot félinformációk alapján. Inkább menjünk tovább:
Ha meghalsz, nagyon beszopod, mert menteni nem lehet, csak nagyon ritkán checkpointok vannak!
Na hát megint egy tipikus konzolbetegség. Persze nem arról van szó, hogy állandó quicksave-elést akarnánk, de számomra ugyanannak a 2-3 órás pályarésznek a huszadszori lejátszása valami ostoba hiba miatt nem kihívás, hanem csak unalomfokozó tényező. De ha amolyan Diabló-s teleportozós, waypointos rendszerrel kívánják megoldani, akkor semmi kifogásom a dolog ellen.
Ha végigjátszottad a következő nehézségi szintek még brutálisabbak!
Na köszönjük Emese, feltaláltátok a spanyol viaszt! Mondjatok egy játékot, amiben ez nem így van. Lehet röhögni a CoD részek primitív egyszerűségén, de álljatok neki legnehezebb szinten, és megtudjátok, hogy meg lehet izzadni bőven ott is. De így látatlanban azt sem hiszem, hogy a Diablo 2 Hell fokozatánál sokkal nehezebbek lennének a Dark Soulsban a durvább nehézségi szintek. Már csak azért is, mert ha annál még sokkal nehezebbek, akkor megint ott tartunk, hogy átestünk a kihívás-ló másik oldalára és a játék már nem szórakoztat, csak idegesít. És ne mondja nekem senki, hogy én vagyok a gyökér! Igenis fontos dolog jól belőni a játék nehézségét, és ha egy játék túl nehéz, az ugyanúgy egy negatívum, mint mondjuk az ötlettelen játékmenet, vagy a ronda grafika. De megint hangsúlyozom, még nem próbáltam a játékot, úgyhogy ezek csak az előzetes gondolataim. Lehet, hogy csak a casual bénaságokhoz, meg autoaimhoz szokott konzolosok tartják olyan hihetetlenül nehéznek a játékot. Bár ha tippelnem kellene, ennek a nagy hírhedtségnek kell, hogy legyen oka. Ezért aztán nem is nagyképűsködök azzal, hogy majd biztos pár óra alatt végigfutok rajta! Ja és ha már itt tartunk:
A játék további nagy pozitívumának tartják a hosszú játékidőt.
Na kicsit utánajárva ennek is rájöttem, hogy az az extrém hosszú játékidő abból tevődik össze, hogy egyrészt ugye marha nehéz a játék, folyton meghalsz aztán játszhatod újra a legutóbbi 2-3 órádat, másrészt pedig ugye a további nehézségi fokozatok. Na ezt megint nem tudom indokként elfogadni, mert a 6-7 órás játékmenettel rendelkező CoD részeket is mire végigjátssza az ember az összes nehézségi fokozaton, 30 - 40 órákat is bele tud ölni. Én személy szerint inkább ölnék bele az Oblivion egyszeri lejátszásába 100 órát, mint 300 órát a Dark Souls unalomig ismert egymás után érkező nehézségi szintjeivel szórakozva.
Még egyszer hangsúlyozom, nyilván nem véletlenül váltak a Dark Souls, és előzménye a Demon's Souls játékok hírhedté, biztos, hogy nehéz, és nem tucatcasual vackokról van szó. De remélem inkább valódi kihívást fogunk kapni, és nem annyira színtiszta szopatást!
Na ezek lettek volna a félelmeim a játékkal kapcsolatban, de ha majd kijött PC-re akkor kiderül, hogy mi is a valóság! Ja, és közben úgy néz ki, hogy a Games For Windows Live rendszerében akarják kiadni, ami ellen a petíció már megindult ITT! Istenem, ha minden ilyen petíció után csak 1 forintot kapnék... na jólvan gyerekek, várjuk akkor azt az augusztust. Én remélem, hogy ezek a mentésnélküliségek, meg durvuló nehézségi szintek nem valami idióta mazochistaságot jelentenek, hanem inkább valami Diablo szintűen élvezetes játékmenetet takarnak.
Ebben az esetben komoly esélyt látok rá, hogy a PC-s társadalom kicsit komolyabban tekint majd a konzolosra. Ellentkező esetben marad a hitetlen fejcsóválás, és az állandó fikaharcok:) Majd kiderül...