HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) blizzard (10) Blizzard (3) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

CG-laikus Star Wars heti különkiadás: fénykard 5 perc alatt

2011.12.10. 12:25 DeadMan

Üdvözlök mindenkit a következő CG-laikusban. Mivel Star Wars hét van, úgy gondoltam ezúttal egy gyors modellezési gyakorlatot végzek. Választásom egy egyszerű tárgyra esett, ami a Star Wars univerzumban nagy jelentőséggel bír. A tovább mögött levezetem, hogyan gyártsunk gyorsan fénykardot.

Én személy szerint 3D Studio MAX-os emberke vagyok, de Lightwave-ben, vagy Maya-ban sem nehezebb semmivel megvalósítani a dolgot. Hozzáértőbb emberek már sejthetik, a választott tárgy, a fénykard megalkotása a lusta grafikus számára igazán hálás feladat, modellezés szempontjából mindenképpen. Elég felhasználnunk a MAX-ban alapból beépített cylinder formát:

A leglustábbak meg is állhatnak...végülis íme, itt is van egy fénykard markolata :)

Némileg strapabíróbbak tartsanak velem még egy kicsit. Mint mondottam 5 perc alatt túljutunk a dolgon. Felhasználjuk a meglévő cylinderünket, vagy újabbakat készítünk, végülis mind1, a lényeg, hogy adjunk némi részletességet ennek az egyszerű elemnek.

A markolat csúcsának megvastagításához egyszerű editable mesh módosítót használtam, de kismillió más módon is elérhetjük a kívánt hatást, ami körülbelül 3 kattintásunkba kerül:) Majd, ráeresztünk a modellünkre egy meshsmooth-ot, ezzel részletesebbé tesszük a felületet, és lekerekítjük a kívánt helyeken:

Kábé ezen a ponton döntöttem úgy, hogy egy sima fénykard túl snassz lenne. Legyen inkább bot, azaz saber staff. Ha azt hiszitek ez bonyolítja a dolgot, ki kell ábrándítsalak titeket. A MAX ugyanis rendelkezik mind a másolás, mind a tükrözés képességével. Így újabb pár kattintással el is érhetjük a kétoldalú fénybot markolatának elkészülését. Adjuk hozzá a pengéket, szintén csak egyszerű cylinderek segítségével, és már készen is áll a végleges forma:

Ha ezzel megvagyunk, észrevehetjük, hogy a fénykardunk kissé tömzsi... ez egy szándékos hiba, amit megint csak egy mozdulattal ki tudunk javítani. Egyszerűen kijelöljük az egész kardot, és megnyújtjuk kicsit a megfelelő tengely irányába. Ezen a ponton a modellezéssel készen is vagyunk. Extrém alkatok még tehetnek rá egy-két apróságot. Én annyit csináltam még, hogy pár deformált cylinderrel még részleteztem kicsit a formát. Bekapcsológombot is tehetnénk, de nem akarok kifutni az 5 perces limitből, szóval én attól most eltekintettem. De nyilván, ha valaki egy igazán részletes fénykardot akar csinálni, az nem így áll neki, ahogy most én tettem:)

Szóval, ha ezzel megvagyunk, itt az ideje anyagozni. Válasszunk ki valami jól kinéző fémes textúrát (google segít, ha baj van). Ezt aztán rá tudjuk húzni modellünkre. Annyira egyszerűek a felületek, hogy nagyon nem kell bajlódnunk a ráfeszítés beállításaival, ezt a MAX megoldja nekünk. Javaslom raytrace map használatát, ez tükröződést ad a felületnek. Ezen felül még beállíthatjuk, hogy a felület fényes legyen - egy fénykard markolatának ugye illene fénylenie is. Én használtam bump mapet is, azonban szimplán csak a kiválasztott textúrát adtam meg bump textúrának is. Ennél megint csak kifinomultabb módszert érdemes alkalmazni a tökéletes végeredmény elérése érdekében, de ha jól látom, máris félidőben vagyunk. Ha a bump map-el is megvagyunk, hozzáadunk egy-két fényforrást, és a markolatunk tulajdonképpen készen is van. Ismételten, profi munkához nem ilyen hányaveti módon kell hozzáállni, de mi most sietünk:)

Dobok egy tesztrendert...szóval, itt tartunk jelenleg:

Most jön a trükkös rész: csináljuk meg a fénykard pengéjének effektjét. Sokat nem fogunk variálni, hiszen az 5 percből még olyan 2 maradt hátra. Válasszuk hát a legegyszerűbb lépést.

A render menüben van egy video post menüpont. Ezen belül megathatunk a fénykard mapjának egy glow nevű effektet, amivel elérhetjük, hogy a penge fényleni fog. Én kék pengét választottam, de érdemes megnézni pirosban is, mert nagyon jól néz ki :)

Hmm...akár a filmekben, ugye? Na jó, talán azért nem egészen, de ne feledjétek, a fénykard 5 perc alatt készült:)

végezetül csináljunk egy teljes alakos rendert, és gyakorlatilag készen is vagyunk:

Ennyi lett volna a CG-laikus, remélem sok kezdő, de nagyon lusta grafikusnak sikerült segíteni abban, hogyan dolgozzunk minél gyorsabban, de a minőség alapvető elvárásait mégis betartva.

Szólj hozzá!

Címkék: star wars modellezés render fénykard cg laikus star wars hét

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr493453131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása