HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) Blizzard (3) blizzard (10) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

Here is the Skyrim!

2011.11.13. 11:56 csigafasz

The Elder Scrolls V: Skyrim (munkatársunktól)

 
DeadMan kolléga már utalt rá, hogy várjuk a Skyrim-ot is. És 2011.11.11.-én igen, itt van, megérkezett közénk a The Elder Scrolls V: Skyrim. Nagyon vártam már ezt a játékot ezért gyorsan neki is álltam (na jó ültem) telepíteni. Pár perc alatt fent van és már állíthatom is a grafikát :)... Elindítom... Indul a game, kocsin száguldok többedmagammal testőrökkel körbevéve, örülök magamnak, körbe nézek, bámészkodok lesem merre megyek, bámulom a táj szépségét.
 
 
 
 
Megérkezünk egy kis városba ahol hamar kiderül, hogy én nem utazó vagyok és a testőrök sem testőrök. Lepakolnak a kocsiról, egy arc felolvassa szépen sorban mindegyikünk büntetését. Errefele gyorsan osszák az észt ahogy észrevettem mert 5 méterrel arrébb már a hóhér pislogott nagyokat rám. Az egyik elítélt kétségbeesve próbált menekülni, de szegény csóringer nem volt gyorsabb mint a nyíl, elesik, meghal, neki game over - ez az opció tehát kilőve. Beállunk sorba a hóhér elé és várjuk mi lesz, mire egy nő nekiáll prédikálni. Én nem értettem semmit belőle, mert nem tudok angolul, de a srác mellettem nagyon megunhatta, mert a második mondat után mosolyogva térdelt a hóhér elé.
A hóhér habozás nélkül lecsapja az ipse búráját egy nagy pallossal, mikor megállapítják hogy az ipse halott engem szólítanak.

 

 
 
Én csak pislogok, nézegetek körbe mi lesz most ,mert hát valljuk be őszintén nem szokás a főszereplőt egyből a film elején megölni, de hát a halál olyan mint a hasmenés: ha menni kell akkor menni kell. Térdelek a hóhér előtt és várom a csodát, mikor felbukkan a semmiből a turulmadár sárkány. Igen...egy sárkány. Első gondolatom, hogy milyen szépen ki van dolgozva, de hamar eszembe jut, hogy valószínűleg nem barátkozni jött, így menekülőre fogom, mert egy igazi sárkányharcos nem esik neki egyből a prédának, hanem taktikusan kivár :)
 
 
 
 
Elmenekülök egy földalatti alagút rendszeren keresztül, ahol persze, mint az Oblivion esetében is, meg kell tanulnom a játék irányítását. Beszélgetek kicsit aztán összeszedek minden használható cuccot és belevágok, hogy minél előbb kijussak. Az első harcra hamar sor kerül: beleakadok pár katonába és az első hentelés után hatalmas önbizalommal, első szinten battyogok tovább. Még ölök pár katonát meg pókot, mikor a kísérőm rámszól, hogy kussoljak, de én bátran rohanok tovább...azaz csak rohannék, mert egy nagy maci ágaskodik a magasba :) hamar rájöttem, mit is akart mondani az előbb a barátom. Megállok, leguggolok, nem mozgok. Mondom az ember az oroszlánt sem simogatja. Hátrálok, így szép lassan megúszom a bunyót, de egy igazi sárkányharcos nem felejt, így a listára ezt is felírtam... MEDVE. Tovább megyek és az első kanyar után már kinn is vagyok és kezdhetem a játékot. Sok videót láttam neten a játékról és féltem az új menütől, de azt kell mondjam a barlangban eltöltött kb. 15 perc után már fel sem tűnt az újdonság és szinte rutinból pakoltam a cuccokat. Az Oblivionhoz képest az emberek, az állatok, az épületek, a táj és még sok minden sokkal kidolgozottabb és szebb. Az erdőben egy kivágott fa tuskóján még hangyákat is találtam :)
 
 
 
A harc, az irányítás nagyon jó. Már az Oblivionban is szerettem az irányítást. A térkép teljesen új, a Test Drive Unlimitedben láttam ezt a megoldást legutoljára: a megszokott rajzolt térkép helyett kapunk egy teljesen új, 3D-ből átugró térképet. Eleinte féltem, hogy a gépemen nem fog futni rendesen, de szerencsére nem lett sokkal nagyobb a gépigény, mint az Oblivionnál. Nekem AMD 6000+ ,Saphire Radeon HD 5670 1Gb, 4Gb DDR2 800MHz és egy tök alap Asrock alaplapom van, amin 1280*800 ban játszom High beállításokkal és a játék teljesen simán fut. Összegezve a játék nagyon jó, a Bethesda megint letett valamit az asztalra. Még sok óra játék van előttem, de szerintem ebben is, mint az előző részben nem éri meg sietni és végigtolni hamar a játékot, hanem minden kis lehetőséget ki kell próbálni benne.

 

9 komment

Címkék: skyrim

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr873374136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2011.11.13. 17:37:07

Jó a cikk. Az egyetlen problémám, hogy teljesen ellenkező véleményen vagyok egyelőre, de azért kap még egy esélyt. Az biztos, hogy azúttal is kaptunk egy nagy bejárható világot, kábé majdnem ugyanazzal a grafikával. És mintha sztori terén is fejlődtek volna az Oblivion óta...bár ez számomra még mindig kevés. Viszont aki az előző részeket, különösen az Obliviont is imádta, az tuti, hogy a Skyrimbe is 100-nál több órát fog beleölni.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2011.11.13. 17:41:26

Ja és tényleg nem vészes a gépigény sem, bár a PC portolás megint csak össze lett csapva, és ez a menürendszer, térkép és kezelhetőség mellett a grafikán, valamint a sokaknál előjövő fagyásokon is meglátszik...de aggodalomra semmi ok, még 4-5 patch, és a játék eszményien fog futni mindenkinek:)

Azt meg nefeledjük, hogy a modderek biztos megint kitesznek majd magukért, úgyhogy hamarosan a különböző modoknak köszönhetően tuti megérkezik majd az a beígért nextgen grafika is. Viszont aki nem tud angolul, annak jó sokat kell várnia, ha magyarítást akar. Biztos lesz hozzá, csak kérdés, mikorra készül el.

Bixi84 2011.11.13. 18:45:32

Én az Obliviont majd 2 évig toltam ha a kiegészítőket is vesszük.Több 100 órám volt benne úgyhogy én egy kicsit elfogult vagyok :)

Bixi84 2011.11.13. 19:07:57

Regisztrálni akartam de kiderült hogy nekem már régóta van indapassom :)

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2011.11.13. 19:19:50

@Bixi84: Majd pár hónap múlva szívesen veszünk egy nagyjábóli végigjátszás utáni véleményt is, mert nagyon úgy néz ki, hogy én megint megrekedek pár óra játék után, ugyanúgy, mint az Obliban... nem tehetek róla, ez nem az én stílusom :)

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2011.11.15. 20:42:44

@Shark_: Na kinek nincs még Pop Culture Reference pólója?
Amúgy pont ugyanez volt az én reakcióm is a trailerre :D

Makkarc 2011.11.16. 01:56:36

Tetszett. A táj maga, hangulat nagyon a helyén van.Talán a fő szál lehetett volna a hosszabb, valamint a fejtörők nehezebbek. A mellék küldetésekben sem fogok biztosan csalódni :)
süti beállítások módosítása