HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) Blizzard (3) blizzard (10) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

DeadMan retró part 7 - AMD

2012.03.22. 11:59 DeadMan

Üdv újra itt! Legutóbb valahol a Pentium korszak vége felé voltunk. Most pedig pontosan onnan vesszük fel újra az emlékek virtuális fonalát.

Szóval, a PIII-as masina már teljes mértékben saját tulajdon volt, egyúttal el is kezdett rohadtul kiöregedni. Az újabb játékok vasigényének megteremtéséről egy ideje már egy jó áron beszerzett GeForce 3 Titanium 500 gondoskodott, de sajnos a processzor limit egyre jobban érezhető volt. Ekkoriban már sor került az első IGAZI LAN-partykra, és bár a Quake 3 még mindig csodásan futott, mégis eléggé gáz volt, ahogy egy Warhammer 40.000 - Dawn of War közepes beállításokon meg-megröccenve lassította mindenki számára a játékot. Az utolsó csapás aztán az volt, amikor az egyébként nagyon jól szolgáló Titanium végül megadta magát, természetesen napokkal a gyári garancia lejárta után. Hirtelen, végső elkeseredésünkben belevágtunk egy épp kéznél lévő GeForce 2 MX 200-at. Aki ismeri a kártyát az tudja, hogy ennyi erővel egy féltéglát is kalapálhattunk volna a VGA foglalatba.

Aztán a CoD második, majd első része is kiírta, hogy ezzel a videókártyával ő márpedig nem hajlandó elindulni, úgyhogy nem volt mit tenni, fejleszteni kellett!

Szerencsémre gépfejlesztési szükségletem egybeesett Imhotep uraság hasonló törekvéseivel, így baráti áron sikerült beújítanom az ő 1.6-os AMD rendszerét. Fogalmam sincs, milyen lehetett az alaplap, de az 1,6GHz-es processzort nagyon szépen kiszolgálta, amihez 1GB DDR1-es RAM-mal társult. Már csak egy videókártyára volt szükség! Megfogyatkozott pénzmagom, és egyébként is erősen korlátozott anyagi helyzetem okán egy olcsó, de a célnak megfelelő videókártyát vettem, ami ha jól emléxem egy GeForce 6200A típusú dög volt. És bár már megvételekor eléggé erősen látszottak a korlátai, a következő majdnem 1 évben hűséges szövetségesnek bizonyult:)

A Dawn of War végre szépen futott, az ekkor megjelenő Oblivion valahol a közepes és a minimum között játszhatóan eldöcögött. A LAN partykon lassan az uralmat átvevő legújabb COD rész, a Modern Warfare pedig szintén szépen elfutott az új konfigon, természetesen csak medium beállításokon. Bár a Pentium III első évében tapasztalt baráti körből áradó közirigység tárgya az új gép már nem lehetett, a világ rendje mégiscsak helyreállt!

Ha jól emlékszem, a nemrég ajánlott Titan Questhez is még ezen a konfiguráción volt szerencsém, de aztán kevesebb, mint 1 év múlva a videókártyát sikerült lecserélnem, ami adott még egy plusz lökést a masina élettartamának. Már nem emlékszem pontosan az új kártyára, de talán egy 6800-as lehetett (Vagy egy 8600-as? rohadtul nem mind1, de a cikk szempontjából most mégis az:)).

Ezen a gépen ért utol a WoW-korszakom, amire azóta is vegyes érzelmekkel gondolok vissza.

Egy részről, a Blizzard még mindig a legjobbak legjobbika, és a WoW-val az MMO műfaján belül is bebizonyították ezt. Másrészt, én sajnos nem nagyon vagyok oda az ememókért, és a WoW magán viseli a stílus összes nagy betegségét. A WarCraft univerzum pedig talán már sosem lesz a régi a WoW-féle gagyifeszt "lore" után (Ez nem igaz, a Blizzard bármikor előjöhet majd egy WarCraft 4-el és helyreállíthat mindent. Kérdés, hogy ez bekövetkezik-e, és ha igen, mikor? Amíg a WoW végleg ki nem múlt, addig biztosan nem).

A fenti erős kritika ellenére az első karakterem felhúzása közbeni felfedezés, ismerkedés, a kezdeti közös hentelés Imhoteppel sok kellemes emlék forrása lettek. A játékot a Tauri Reborn tört szerverén kezdtem, majd beszereztem a BC-ig hivatalosan is a gémet. A sors furcsa fintoraként azonban 2 hónap játék után meguntam a hivatalos verziót, és visszamentem tört szerverre (ezt nektek, "a tört szerver akár a guminő"-t harsogó tömegek)!

Sajnos a WoW-nak mégsem sikerült teljesen rabul ejtenie (vagy szerencsére?). Köszönhető volt ez a játék MMO mivoltának, és a nemlétező történetének. Nehéz volna a WoW-ot csalódásként elkönyvelni, hiszen tudtam, hogy mire számítsak, amikor nekiálltam, és még így is eléggé sok időt töltöttem (kisebb-nagyobb szünetekkel) a játék világában. Mégis a Blizzard címei közül talán ezt raknám személy szerint a legutolsó helyre.

Irónikus, de ugyanakkor talán ez a játék termelte a legnagyobb bevételt a Blizzardnak, és bizonyára egymaga fedezte a Diablo 3 "blizzard-szerűen" hosszú fejlesztési költségeit.

Azt hiszem, a WoW idején már 2 giga RAM muzsikált a gépben, mégis kezdte megérezni ez a konfig is az idő vasfogát. A C&C 3 - Tiberium Wars mediumon még szépen elfutott, de a Red Alert 3 már nagyon gyilkolta a vasat.

A StarCraft 1 azonban újra előkerült, és még mindig nagyon jól szórakoztam vele. A LAN-partikon pedig hódítottak a Battle for Middle-Earth részek. Személyes kedvencünk az 1. epizód volt, a 2. részt először eléggé kétkedve fogadtuk. Aztán később az is elővillantotta oroszlán-körmeit, de az 1. rész még így is etalon maradt!

Film és sorozat fronton pedig egyre inkább utat tört magának a HD őrület, ami pedig szintén jobban örült volna egy hangyányit jobb vidikártyának, és egy valamivel izmosabb processzornak. Így történhetett, hogy szépen lassan elkezdtem elkülöníteni a pénzmagot egy újabb konfigurációra.

Eddig talán összesen nem költhettem többet 100.000 Ft-nál PC hardverre (bizony konzolos barátaim, csak ésszel kell vásárolni!). Azonban éreztem, a PC ipar annyira elhúzott mellettem, hogy ha ismételten utol akarom érni, a következő beruházásommal kénytelen leszek közel megduplázni a fenti értéket. Így történt aztán, hogy pár honapra rá, 2010. szeptemberében (épp időben a StarCraft 2 őrülethez, ami az előző konfigot nagyon gyilkolta már) megérkezett az új masina. A csere alaplaptól kezdődött, és bár maga a ház ugyanaz maradt, belül szinte minden kicserélődött. Az egész mizéria valamivel több, mint 90 ezer forintot kóstált, de mivel azóta is ez a konfig muzsikál még mindig elfogadhatóan, így kijelenthetem, hogy minden forintját megérte!

Természetesen az új gépnek is AMD lelke volt. 3 magos Fusion processzor ketyegett benne, 2 GB DDR3-as RAM-mal ellátva. A videókártya pedig életemben először egy ATI, a HD 4670-es 1GB-os kiszerelése volt. Szóval, a mai napig ez a konfigom, és igazából egy engem érdeklő játékkal sem gyűlt meg a baja.

Modern Warfare 2, 3, Mirror's Edge, AvP 3, Dead Space 1-2, StarCraft 2 mind nagyon szépen muzsikált. Bevallom, a Battlefield 3-at nem teszteltem, és ez az a játék, ami potenciálisan kifoghatna a konfigomon, de mivel Win7-et akarna a kicsike, ezért nem mostanában lesz alkalma harcba bonyolódni a gépemmel.

Nagyjából el is jutottunk napjainkig. Jelenleg a Black Ops-al szemezek, úgy tippelem valamikor a nyár vége felé erőt vesz rajtam a kíváncsiság, és letolom. De egyelőre úgy sejtem, hogy a hamarosan megjelenő Diablo 3 lesz felelős a legtöbb gép előtt görnyedésért. Illetve görnyedni nagyon nem tervezek, hiszen a gép már több, mint egy éve hozzá van kötve a HDTV-hez. (Ismételten csak ezt tudom mondani: ezt nektek konzolosok! :))

Mint láthatjátok ezzel nagyjából végére is érkeztünk a retró korszaknak. De mint korábban megjegyeztem, ez nem jelenti egyben a retró rovat végét is! A közeli terveim között szerepel 1-1 cikk elejéig (vagy akár 2-3:P) megfűzni kedves blogoló társaimat, hogy saját élményeikről is meséljenek. Továbbrá tervben vannak további retró témájú írások is. Ami szinte biztos, hogy téma lesz: LAN-partyk bővebben, a Magyarországi játékos-újságok története, jópár szándékosan kihagyott, vagy épphogy megemlített játékokról, és a hozzájuk kötődő élményekről eszmefuttatások, valamint bármi, ami még eszembe jut majd ;)

Szóval, ez még nem az út vége, hanem épp egy új kezdet! A nosztalgia él és virul!

11 komment

Címkék: retró amd elmélkedő

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr264332752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[Imhotep] 2012.03.22. 15:16:07

A 6800-ast még én selejteztem ki, én is éppen vidikártyát cseréltem. Emléxem hogy a 6200ason nem akart normálisan futni a Tiberium Wars, főleg emiatt volt a csere. 6800-al már tűrhetően futott a Tiberium Wars high beállítássokkal is.
Battlefield 3ért meg nem kár, feleslegesen ne is pakolj emiatt win 7et. Én beleestem abba a hibába hogy a játék miatt felraktam, de hát elég jellegtelen egy játék lett, szal marhára nem érte meg emiatt napokat vesződni a fostalicska win7el hogy normálisan beállítsam. Persze csak a kampányt toltam ki, de hát, köze nincs egy Modern Warfare színvonalhoz. Azért Captain Price. Soap, Ghost, és társaikra mai napig emléxem. De hogy a Battlefiled 3ban kiket is irányítottam, a fene se tudná megmondani, annyira jellegtelen a karakterük. A multiplayerből meg amit láttam, nekem annyi elég is volt. Valahogy nem tudom megérteni a rációt, hogy pl egy 64 playeres mérkőzésen hogy lehet jól szórakozni, úgy, hogy csak simán bemész, mint random szerverre. Ismered őket netán? Nem tom de én pl sörözni is haverokkal járok. Nem látom értelmét hogy belépjek csak úgy, egy kiválasztott szerverre, azt beálljak a vadidegen vérpistikékkel játszani. Persze akinek van hirtelen 64 haverja akik kitesznek egy teljes tagú mérkőzést, úgy lehet hogy jó lehet. Én csak a random szervereknek nem látom értelmét.

Wertzui 2012.03.25. 13:31:22

Egy /OFF-ban megkérdezném, hogy mit szóltok a Mass Effect 3 végéhez, ha egyáltalán valamit.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.03.25. 17:47:29

@Wertzui: Részemről én szóhoz sem jutok! :)
Leginkább mivel még mindig az 1. rész 1/3-adánál vagyok, odáig is úgy vittem, hogy hugom játszotta, én meg mondtam neki, hogy mit csináljon. :)

Imhotep kollégának viszont biztos lesz pár szava a dologhoz (posztgyanús), viszont nem tudom végigtolta-e már. De majd ha kivégezte, biztos megírja a véleményét. Bár amennyit eddig hallottam, ő magától a 3. résztől eleve nincs túlzottan elragadtatva.

Szóval, azt tudom javasolni, hogy várd az Imhotep posztot. Én a játék ismeretének hiányában nem szeretnék okoskodni, bár ez a "változtassuk meg a befejezést" dolog nekem kissé nevetségesnek tűnik. Úgyis jön majd valami DLC, ami helyrerakja kicsit a dolgokat, ha már ekkora elégedetlenség van...

[Imhotep] 2012.03.25. 19:00:32

Hát őőő, ott még nem tartok, sőt. Olyan 6-7 óra játékidőt fektettem eddig bele. Bár ez nem azt jelenti hogy nem tudom hogy végződik majd, köszönhetően a sok fórumozó spoiler tag megjelölésének hiánya miatt. Szal igen, tudom mi a vége. Engem még is leginkább az odáig megtett út ami aggaszt. Nevezetesen arra gondolok, hogy a korábbi részekkel ellentétben itt eléggé minimális beleszólásod van a történésekbe. Párbeszédek vannak ugyan, de amolyan tökmindegy mit választasz, akkor is egyféleképpen fog történni. Másik amit olvastam hogy, most komolyan nincs semmi értelmes boss fight a végén? Mert ha igaz akkor ez is egy jó nagy fekete pont a Bioware-nek.
Ha majd egyszer ráveszem magam hogy folytassam, utána előfordulhat egy post, de másfél hete rá se néztem, nem is igazán motivált semmi. Pedig aztán elég nagy fan vagyok. (Azért nagy valószínűséggel még így is előbb végigjátszom mint DeadMan az első részét, kapd össze magad):) Egyenlőre amit láttam a játékból, egy 100as pontozási listán max 82-85 pontot érdemel. Az előző részek 99 pontjához képest. Gyerekek, itt a játékvilág Gyűrűk Urájáról beszélünk, nem ilyen befejezést vártam. De majd a postban bővebben is kifejtem a dolgokat. Ám előtte sztem még az Alan Wake-et is végig tolom. Ha őszinte akarok lenni, még ahhoz több kedvem van :) Jelenleg éppen a Kingdoms of Amalur dlcjével szórakozom. Nah abból még előbb várható post mint a fentebb felsorolt két játékból.

Exöszájzbuuk 2012.03.26. 03:41:46

@[Imhotep]: meg kell, hogy védjem a BF3-at. Persze a CoD széria mindig is verte single campaign terén, de multiban a CoD már nem a régi. Csak a név adja el (és ezt úgy mondom, hogy a BF3 és az MW3 is eredetiben van meg). Hogy mi a jó a BF3 64-es szerverein? Egyedül maga a játék, a kidolgozása, blabla (olvasd el a cikkem róla). De ha van egy haverod akivel ketten mentek fel, beültök egy tankba, vagy csak épp ő hoz egy SOFLAM-ot, te pedig egy Javelin-t, és együtt apritjátok az ellenfél járműveit, emellett foglalva a pontokat, simán megnyeritek a meccset, ha a csapattársak nem amőbaszerű lények (elég ha védeni tudnak, minden mást meg lehet oldani 2 emberrel is). A W7 pedig a legjobb oprendszer, csak kell alá egy kis vas. :)

[Imhotep] 2012.03.26. 14:00:41

@Exöszájzbuuk: Személy szerint én rühellem FPSekben a járműhasználatot, esetleg még úgy elmegy ha egy humvee tetejéről kell gépágyúval aprítani. Vagy éppen egy helikopáterből kell nagypapival szórni a jónépet. Egy kampány végigjátszása során ez jó színesítő elem, ha nincs túlzásba véve.

Továbbra sem értem hogy hogy tud úgy összhangban játszani a sok Vér István, ha csak úgy bemászkál random szerverre, akár két-hármasával is. 64 embert össze kéne koordinálni, hogy értelme legyen az egésznek. Az meg sztem csak úgy működhet megfelelően ha ismeritek egymást, meg egy légtérban tartózkodok./tímszpík móka Mikik hanyagoljanak/ Komolyan, ezek sztem nem ismerik a lan party fogalmát :P

Win7 el meg a negatív tapasztalatok nem feltétlen vashoz köthetőek.
Például nincs mentség arra hogy mi a faxért fagyasztja az a szar a Routeremet, ha éppen a hálózatba kötött másik gépet akarom böngészni. De továbbmegyek, az IP-tv is szarráfagy ilyenkor. Hosszú hónapok alatt nem jöttem rá a megoldásra, vagyis dehogynem, vissza az XP-t a pitsába :)
Akkor maga ez egész felépítése számomra eléggé ellenszenves, hogy a beállításoknál kb 500 féle alprogramon kell keresztül kínlódnom magam, mire megtalálom amit keresek éppen. De elég csak belenézni egy Total commanderral a Documents and Settings-be. Nem tudom milyen elme roggyantnak volt az az ötlete hogy így teleszemetelje. Tele van mindenféle olyan hivatkozással amire ha rákkattolsz gyak ugyanoda lyukadsz ki. Egy XP-ben sokkal letisztultabb az egész.
Az ilyen apróságokról már nem is beszélek hogy egy Media Player Classic Home Cinemában is sokszor 2-3 másodperceket is várni kell hogy észrevegye magát, ha beletekertem egy filmbe. XP alatt hogy hogy egy akár full hd filmben, gyakorlatilag azonnal történik mindez. Home cinemában más gondok is vannak Win7 alatt, de ezt most nem részletezném.
Azt meg már meg meg sem említem hogy játékok alatt is kb átlag -30% teljesítménycsökkenés van. Legutóbb az Alan Waket volt "szerencsém" látni win7en. Hát hogy is mondjam szánalom volt. Átlag 22-23 fps, itt ott beakadt stb.. Míg Xp alatt most átlag 50-55 fps semmi akadás. Bár mindkét oprendszer alatt max graf beállítással ment, 1440*900 as felbontásban. Érthetetlen hogy miért kellene ennyivel erősebb hardver ugyanahhoz a játékhoz. Meg aztán egy 1 gigás 460GTX nem elég annak a szarnak? Hát tehet egy szívességet. És igen, optimalizáltam a win7et amennyire tudtam, minden ehhez vonatkozó okosságon túl vagyok, beletelt jópár napba de sztem kellően beállítottam, de így is ilyen gané maradt. Hiába no, mégiscsak a Vista az alapja ennek is. Az meg már csak hab a tortán hogy olyan undorító fogásokkal próbálja az embereket belekényszeríteni a win7be a Microsoft hogy az már szinte nevetséges. Gondolok itt ilyen húzásokra hogy a legújabb MSN nem megy már Xp alatt, vagy éppen az IE9. Na jó személy szerint engem ezek nem érintenek, mert egyiket se használom, de attól még ocsmány húzás.
De ugyan ilyen parasztvakítás ez a nagy déjiksz 10/11 mizéria is. Mekkora egy szánalom próbálkozás volt megetetni a népet azzal a Crysisos dologgal is. Xp alatt le voltak tiltva bizonyos graf opciók, nevezetesen az hogy csak high volt a legmagasabb beállítás, a very high-t nem lehetett alkalmazni. Csak pista meg win hét alatt működött. Csak aztán jött pár ügyes emberke aztán unlockolta a dolgokat. Szal XP alatt is műxik az a dx10-es beállítás. Ahogy néztem egy Warheadnál már nem is próbálták megetetni az embereket, akkor már hitelüket vesztették, így ott alapból be lehet lőni azt a beállítást. Szóval, ennyit arról hogy mennyire nem műxik a dx10 xp alatt. De megértem, valahogy el kellett adni a Vistát meg a Win 7et :P Aki meg bedől ennek a kész átverés shownak az sztem meg is érdemli. Na most jöhet egy Armageddon :D

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.03.26. 15:24:58

@[Imhotep]: Sajnos ez nem újkeletű dolog. El kell adni a termék újabb verzióját, ha van rá szükség, ha nincs. Viszont közbe-közbe becsúszik egy-egy értelmes verzió is (win 98 SE, XP SP2 után), olyankor tényleg igazán nehéz szívvel tud megtörténni az átállás az újabb, de trágyább verzióra. Én bevallom őszintén, abban reménykedek, hogy a win7 nevű mocsok kimaradhat az életemből, de amit eddig a Windows 8-ból láttam, az alapján attól félek, hogy az sem lesz alternatíva. Na de egyelőre marad az XP :)

Plusz amennyire észrevettem legalább 4 magos procikkal már egészen tűrhetően megérti magát a Win7 is. Na de ez megint mi más lenne, ha nem az, hogy akkor menjél és vegyél új procit is baromarcú! Van rá szükséged? NINCS! Na de ha Win 7 alatt normálisan akarod futtatni az új játékokat akkor kell. Na de miért akarnám futtatni Win 7 alatt őket? Hát mert csak azon indulnak!

Az ördögi kör már megkezdődött, de mint mondottam, semmi újdonság nincs ebben. Ugyanezt eljátszották a DX10-el, az Nvidia PhysX-el, de említhetném akár a többmagos procik bejövetelét is.

Avp 3, a játék, ami tökéletesen ment egy normálisabb 1 magos procival is...miért is ne ment volna, elég volt neki bőven. Az átvezető videók meg össze-vissza szaggattak, mert az egész lejátszásuk úgy lett leprogramozva, hogy többmagos proci alá, egymagoson meg egyértelműen szándékosan voltak nézhetetlenek. De ez még a legenyhébb húzás volt, amivel akkoriban találkoztam. Még hosszú, tömött sorokban várakoznak az ehhez hasonló példák, amikor rákényszerítik az embert olyasmi megvételére, ami igazából nem kellene neki.

Na érik egy poszt, úgy érzem...:)

[Imhotep] 2012.03.26. 16:09:11

@DeadMan: Ja ja, egy kapjazagyadhoz rovatba pont passzolna is. :)

Exöszájzbuuk 2012.03.26. 23:07:58

@[Imhotep]: A LAN-Party nem online játék, felesleges összehasonlitani a kettőt szerintem. a W7-ről meg felesleges vitáznunk, nekem a FULL-HD filmet is azonnal tekeri. Egyébként szép húzás volt rátérni a DX10-11 dologra, az lett volna az ellenérvem. De azért annyit megjegyeznék, hogy amit a Crysis-ban meg lehetett oldani, azt másban nem. No de kinek a pap, kinek a paplan. Engem nem bánt, hogy az XP-t toljátok. BTW W8-at ne várj DeadMan (aka. gaylord), mert a W7-et veszik alapul.

[Imhotep] 2012.03.27. 15:52:08

@Exöszájzbuuk: Annyiban azért még is csak össze lehet, hogy valójában multiplayerről van szó. Ami nem feltétlen a ki fia-borja féle játékos közösséget jelenti. Multizni lehet lanban is. Egyébként meg a szóban forgó Battlefield 3 sem online játék. Lévén, van benne single player is.
Bár ez nem tartozik ide szervesen, de én marhára utálom azt a szánalmas kifogást arra, ha a kampány mód egy ilyen játékban, nem valami nagy szám. Ilyenkor aztán kifogásként csak annyit mondanak hogy, há' mer ez multira van kihegyezve. Anyukátokat azt :P Akkor legyen csak online multiplayer játék az egész, így tök felesleges bele kampány ha egyszer 10 fillért nem ér.

Déjiksz huszonötről meg csak egy apró észrevétel. Ennek megint nem sok értelmét látom. Vagyis marketingfogásnak persze jó, már akit ugye megtudnak ezzel vezetni. Tapasztalatom ezzel kapcsolatosan annyi, százalékban kifejezve, hogy kapunk 5%-al szebb látványt, (hát vagy nem, mert éppen bugos a dx11 mód, aztán tele van graf hibákkal) viszont cserébe kapsz sok esetben mínusz 20-30% teljesítménycsökkenést. Szerintem baromira nincs egyenes arányosságban a kettő. Mondom ezt úgy, hogy szinte az összes dx11-es játékot láttam már dx11ben a gépemen. Persze, nyilván nem azt mondom hogy csúnyábbak a játékok dx11-ben, de kétséges hogy megéri az a kettővel több porszem amit a szél fúj, vagy egy kicsivel még erősebb Motion Blur. (Amúgy meg, azt az undorító mosódás effektet minden játékban ahol lehet, ki szoktam kapcsolni, mert 10 perc után agyfasz kapok tőle.) De itt van megint csak egy példa, Dirt 2 dx9 vs dx11: www.youtube.com/watch?v=dz1vPluLMhw beszarok ha látjátok a különbséget.
Szóval, nem kell ám túldimenzionálni azt a dx10/11-et, nincs túl sok jelentősége ha össze egészében nézed a grafikát. Meg amúgy is, nehogy már a grafika adja el a játékot, sztem az csak másodlagos, ha a hangulat már meg van hozzá.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.03.27. 16:39:24

@Exöszájzbuuk: Ja hát ezért mondom, hogy a Winfos 8 se hozza a megváltást.

A Win7-tel amúgy nem az a baj, hogy szenny lenne (bár van kifogásolnivaló bőven:)), hanem az, hogy semmi haszna nincs, tök felesleges.
Illetve hát nem az, mert kitalálták, hogy akkor majd mostantól az új dolgok csak ezen lesznek elérhetőek, meg csak erre jönnek/működnek/futnak el. De mondom, én ezt nem kezelem megdöbbentő újdonságként, ugyanezt eljátsszák szinte minden verziónál, Vistánál talán nem került ennyire előtérbe a dolog, de pl XP-nél ugyanez volt. A különbség annyi volt, hogy az XP tényleges újítás volt a '98-hoz (és a többi, a 2 között kijött semmire való verzióhoz) képest - nyilván ezt most elsősorban otthoni felhasználó, és játékos szemszögből mondom, nekem senki ne rinyáljon az NT-ért:)

Egyébként eddig a BF3 talán az egyetlen nagyobb név, ami már nem fut el XP alatt, de ugye ami késik...
süti beállítások módosítása