HTML

Lájkolj minket a facebookon!

Friss kommentek

  • Tblog: 121 ezer dollárt gyűjtöttek össze a 3. évadra. Aztán a pénzt az ügyintézőjük lenyúlta, majd átjáts... (2016.12.27. 19:50) Nuka Break - a Fallout websorozat
  • Jocó ügynök: Hú, azért a vége kicsit lehangolóra sikerült :) Amúgy nemrég olvastam egy nagyon király cikket pon... (2016.04.18. 00:15) Csajozási tippek Űberkockáknak
  • Frady Endre: @Romboljuk le a modern világot... (törölt): Kiadtam e-könyvben! publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb... (2015.11.19. 11:23) Obi-Wan bácsi és a texting
  • DeadMan: @Wertzui: Csak a saját nevemben beszélhetek, de én már nagyon régen nem írtam. Ezt a blogot eleve ... (2015.01.10. 17:38) Bujjék mindenkibe!!!
  • csigafasz: @Wertzui: Mondhatnám, hogy kivártuk a végét (ha vége van?) de igazából a lustaság nagyobb úr volt,... (2014.11.01. 20:56) 41ezer méterről ugrott a Google egyik vezére

Elérhetőség

e-mail: csigafaszblogkukacgmailpontcom
Ide (is) várjuk észrevételeiteket a bloggal kapcsolatban, ha nem mernétek kommentelni, vagy csak lusták vagytok regisztrálni egy indapasst.

Címkék

acer (3) ajánló (3) alien (3) amd (5) anonymous (7) apple (17) arc nélküli (4) asrock (5) assembly (4) asus (8) az élet nagy kérdései (29) barkács rovat (5) béta (6) biztonság (3) Blizzard (3) blizzard (10) börszdéj (4) call of duty (4) cg laikus (11) Címkék (8) cisco (4) cleverbot (6) cod (3) corsair (3) csaj (8) csigafasz (6) dance (4) demotivalo rovat (38) diablo (17) diablo 3 (18) egér (3) elmélkedő (23) error (3) facebook (30) fail (4) felhasználó (10) film (3) firefox (10) forward unto dawn (3) game (4) games (5) game of thrones (6) geek (6) google (24) gyászhír (3) hack (15) halo 4 (5) hardware (6) hdd (7) hiba (7) hírek (16) hoax (3) humor (139) húsvét (3) ingyenes (3) intel (5) internet (6) it girls (84) játék (19) játékteszt (6) jelszó (3) kapjazagyadhoz (13) karácsony (20) karakterek (4) kocka (9) kockulás (8) konzol (4) lan (3) LG (3) logó (3) mass effect 3 (5) microsoft (19) mikulás (9) mobil (3) mod (7) modding (14) mucsi (3) ncore (3) need for speed (4) nfs (4) nintendo (6) nokia (7) no comment (4) nvidia (3) paródia (6) pc (42) pentium (6) poén (36) question of the week (16) ram (6) rendszergazda (5) retró (17) router (3) rpg (3) samsung (7) scifi (4) server (7) simon (4) skyrim (11) sorozat (9) south park (3) star wars (39) star wars hét (24) steve jobs (5) szilveszter (4) szombati bölcsesség (45) tényfeltáró rovat (3) teszt (8) torrent (5) trailer (16) trance (7) usb (8) vasárnapi videó (84) vga (3) vicc (4) vírus (5) warez (8) western digital (5) wifi (5) windows (23) xbox (3) xmas (3) xmas music (3) xp (3) zene (10) zenesarok (22)

CG-Laikus: Arany textúra

2012.02.13. 18:29 DeadMan

A textúrázás bizony trükkös dolog tud lenni, ugyanakkor nagyon sokat tud dobni a munkánk végeredményén. A mai cg-laikusban megmutatjuk az arany textúrázásának csínját-bínját.

 

Az aranyat ugye a többi csillogó, és drága dologgal együtt mindenki szereti. És miért ne szeretné, ha egyszer olyan szép. Azt gondolná az ember, emiatt eléggé kacifántos út vezethet odáig, mire 3D-s modellező programunkban (jelen esetben ez a 3D Studio MAX 2009) készített modellünk eléri a kívánt arany textúrájú hatást. Jelentem, ezek az emberek tévednek, és mindjárt meg is mutatom, milyen egyszerűen lehet arany hatású textúrát gyártani!

Kezdjük az elején. Szükségünk lesz néhány modellre. Én a dolgokat leegyszerűsítve a MAX-ba beépített alapmodellekből raktam ki egy teáskannát (teapot), egy gömböt (sphere), meg ezt a csomós baszást (torus knot). Ezek a formák tökéletesek lesznek rá, hogy bemutassák a textúra mibenlétét. Ne legyünk zsugoriak és basszunk alá valami talajt is, egy sima plane megfelel a célnak.

Ezután ha valaki úgy érzi, hogy számára már most fontos, ízlés szerint be is világíthatjuk. Én egy szem sima omni-t használtam, árnyékkal (raytraced shadow). Azért így állítottam az árnyékot, mert mental ray-el rendereltem, de ha valaki maradna a scanline-nál akkor inkább javaslom neki az advanced ray traced shadow beállítást.

 Jajj, amit majd el felejtettem: adtam textúrát a talajnak is. Na semmi észvesztőre nem kell gondolni, csak egy szimpla checker csinos kis sakktáblatalajnak, a mapot pedig raytrace-re vettem, hogy szépen tükröződjön és csillogjon már ez a talaj is a pofánkba, hisz úgy sokkal tovább renderel sokkal szebb az egész.

Na ha mindez megvan, akkor igazából már semmi más dolgunk nincs, mint textúrázni a kicsikét.

Lássuk, hogyan is készítjük el a kívánt aranyozott hatást:

Szóval, a shader basic parameters-nél kiválasztjuk a multi layer típust.

Ha ez megvolt, akkor sorra vesszük a specular layereket (First Specular Layer, Second Specular Layer).

Az elsőhöz (First Specular Layer) állítsunk be valami sárgásat (aranyt), a másodikat (Second Specular Layer) lőjük be full fehérre.

Az egyéb paraméterek legyenek kábé úgy megadva, mint ahogy az alábbi képen látjátok (itt megjegyezném, hogy a pontos értékek sosem számítanak szentírásnak, nyugodtan próbálkozzon mindenki maga, hogy megtalálja a neki legjobban tetsző végeredményt. Szerény személyem szerint azonban ha jól kinéző arany hatást akarunk elérni, jelen esetben javasolnám az általam megadott értékeknek a közelében maradjon mindenki!)

Na szóval itten van a kép:

Ha ezzel megvagyunk, akkor lejjebb gördülünk a Supersampling-hoz, és beállítjuk max 2.5 star-ra (bika géppel rendelkezők hammerslay-re:)) Ennek valahogy így kéne mutatnia:

Ha ezzel is megvagyunk, még lejjebb gördülünk a Maps menüponthoz, és ott kiválasztjuk a reflection-t.

A none gombra kattintás után válasszuk ki a listából a falloff típust.

Itt valahogy így igazítsuk dolgainkat:

Mint láthatjátok, itt újra megadok egy raytrace mapot a falloff-on belül ("a cselen belül újabb csel"). Ígérem kábé ennyire bonyolódik csak a helyzet, hisz lassan a végére is értünk a textúra kreálásának.

Ha ügyesek voltunk, akkor valami ilyesmit kellett, hogy kapjunk végeredményként:

Most pedig rendeljük hozzá szépen a készített mapot a 3 objektumunkhoz, majd egy renderrel nézzük meg, milyen eredményt kaptunk (ha "lyukas" a teáscsészéd, akkor render setupban pipáld ki a force 2-sided opciót):

Tessék, íme a nagyon alap arany textúránk. Innen pedig ha az ember tovább bonyolítja, még sokkal többet is kihozhat a dologból. Fontos, hogy az alábbiakban beállított részleteket már ne nagyon piszkáljuk, nehogy a mapunk elveszítse arany jellegét. De valami netről nézett aranytextúrát a diffuse maphoz hozzáadva, a fényekkel, tükröződésekkel szöszmötölve nagyon pofás aranyékszerkészletet dobhatunk össze magunknak a fenti eljárással nagyon gyorsan (ugye ez a grafikusok legnagyobb varázsszava :)).

Én például a fenti alapot pár szépen rovátkázott, díszes felületű aranylabdácska elkészítésére használtam fel, és jelentem renderidőben és végeredményben is hamar sikerült elérnem a kítűzött célt.

Íme 2 verzió a végeredményből:

 

Végezetül nem maradt más hátra, mint sok sikert kívánnom minden lelkes amatőr grafikusnak a saját aranyfedezetének megalkotásához:) Ha valakinek további kérdése van, a blog e-mail címére dobjon egy mailt, ha olyan kedvem lesz, még talán válaszolok is:)

Na Jót ne halljak!

Szólj hozzá!

Címkék: cg laikus max 2009 arany textúra

A bejegyzés trackback címe:

https://csigafasz.blog.hu/api/trackback/id/tr874102093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása